رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دغدغه فعالان بازار سرمایه شنیده شد، گفت: ما به دنبال اخذ نظرات این فعالان درباره توجه به بازار سرمایه در بررسی بودجه سال آینده و طرح اصلاح قانون بازار سرمایه هستیم چرا که باید از ظرفیت مناسب بازار سرمایه در حل مشکلات اقتصادی کشور استفاده کرد.

به گزارش کافه اقتصاد از خانه ملت ، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست امروز (پنجشنبه، ۳۰ دی ماه) کمیته بازار سرمایه با فعالان بازار، گفت: دغدغه های فعالان بازار سرمایه شنیده شد و در خصوص رفع مشکلات بازار سرمایه و بررسی پیشنهادات فعالان بازار سرمایه مقرر شد مکاتبات، تعاملات و جلسات مستمر ادامه یابد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دبیرکل کانون نهادهای مالی و کانون کارگزاران بورس، افزود: اخذ نظرات فعالان بازار و کانون ها در خصوص بودجه سال آینده و طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در دستورکار است.

بیشتر بخوانید:

روش تخصیص ارز ترجیحی باید اصلاح شود

دولت به توانمندی داخلی اقتصاد روی آورد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: باید از ظرفیت مناسب بازار سرمایه در حل مشکلات اقتصادی کشور استفاده کرد، ما از راهکاری که تعاملات فعالان بازار سرمایه با مجلس را افزایش دهد استقبال می کنیم.

براساس این گزارش؛ ضرورت حذف دامنه نوسان، قیمت گذاری دستوری، تشکیل کانون سهامداران حقیقی، اجرای مصوبه ده بندی دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ توسط دولتمردان و توجه به نرخ سوخت پتروشیمی های حاضر در بورس، اجتناب از دخالت دولت در بورس، جلوگیری از برخی انتصاب های نامناسب در برخی شرکت های بورسی و … از جمله موضوعات مطرح شده از سوی فعالان بازار سرمایه در نشست امروز بود./

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت