با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. موضوعی که البته مقامات فدراسیون فوتبال بدون ارائه هیچ مستندی آن را تایید نمی‌کنند و تاکید دارند که مهلتی برای تایید مدارک داده شده است.

به گزارش کافه اقتصاد ، با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس به دلیل پرونده‌های باز مالی که از سالیان گذشته باقی مانده و مربوط به مطالبات مالی است، از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا (۲۰۲۲) حذف شدند. موضوعی که چالش تازه‌ای را برای فوتبال ایران رقم خواهد زد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است که اقدام فدراسیون فوتبال ایران در موضوع ارائه مجوز مشروط سه ماهه به تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس خلاف آیین نامه صدور مجوز باشگاه‌داری حرفه‌ای (club licencing) بوده است. آیین نامه‌ای که مربوط به کنفدراسیون فوتبال آسیا است و فدراسیون های فوتبال در کشورهای مختلف با تنظیم‌سازی و تصویب AFC، مکلف به اجرای آن هستند.

پیش از این برخی منابع خبری از ارسال نامه ۱۲ صفحه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داده بودند.

در آخرین ساعات کاری روز گذشته، این نامه‌ها به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارسال شده است و بر اساس آن و با توجه به شکایت‌های زیاد از این دو باشگاه و مشکلات مالی، بد حسابی‌ها و بدهکاران داخلی و خارجی زیاد و هم‌چنین بدهی سنگین دو باشگاه به نظام مالیاتی، حکم عدم صلاحیت این دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش رو صادر شده است.

البته برخی منابع داخلی در فدراسیون فوتبال و اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ایی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرده‌اند که در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف قطعی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا مطرح نیست و این باشگاه‌ها تا ۲۸ دسامبر ( ۸ دی) فرصت دارند مدارک مربوط به ادعای صدور مجوز حرفه‌ای خود را به AFC ارائه کنند و پس از آن درباره حضور و یا عدم حضور در لیگ آینده قهرمانان آسیا تصمیم‌گیری خواهد شد.

البته مقامات فدراسیون فوتبال هیچ مستندی برای عدم حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا ارائه نکرده‌اند.

  • منبع خبر : ایسنا