رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: دانشگاه‌های کشور با ظرفیت خوابگاهی۲۵۰ هزار دانشجو سال تحصیلی جدید را شروع خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویایی، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های کشور با ظرفیت خوابگاهی۲۵۰ هزار دانشجویی که ۲۱۶ هزار ظرفیت از آن‌ها با مالکیت دولتی و ۳۴ هزار نفر بصورت استجاری و خودگردان است، سال تحصیلی جدید را شروع خواهند کرد.

اعلام ظرفیت خوابگاه دانشجویی
گنجی با اشاره به چالش‌های احتمالی پیش رو، گفت: تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه یکی از مواردی است که کلیه مسئولین کشور باید بدان توجه جدی کنند تا تخصیص منابع به اندازه و به موقع به دانشگاه‌ها داده شود تا خیال برنامه ریزان در دانشگاه آسوده شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: صندوق رفاه دانشجویان، سهم دانشجویان از قیمت غذای دانشجویان و اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را بطور منطقی بررسی و تعیین کرده و به دانشگاه‌ها ابلاغ نموده است؛ بطوریکه امیدواریم برای دانشجویان دغدغه‌ای از این بابت ایجاد نشود و از طرفی میزان وام‌های تحصیلی را طوری افزایش داده است تا مشکلات احتمالی دانشجویان به حداقل برسد.
مسعود گنجی با اشاره به مسائل صنفی و رفاهی به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها اطمینان داد دولت و مجموعه سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان جلسات هماهنگی متعددی را برگزار کرده‌اند و راهکار‌های مختلف را بررسی و ارائه کرده‌اند تا دانشجویان مشکلات صنفی و معیشتی کمتری داشته باشند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این تعداد خوابگاه‌های کشور را ۹۸۰ بلوک خوابگاهی با ظرفیت ۲۰۲ هزار نفر و با متوسط پوشش خوابگاهی ۳۷ درصد است اعلام کرده بود.