اگر قرار بر این باشد تیمی به جام جهانی بیاید که در حد و اندازه‌های قهرمانی نباشد اما برای حریفانش دردسرهای زیادی به وجود بیاورد، آن تیم اروگوئه است

پایگاه خبری کافه اقتصاد


اروگوئه که بخش مهمی از تاریخ جام جهانی را به خود اختصاص داده است، می‌خواهد در قطر بهتر از رقابت‌های دوره گذشته نتیجه بگیرد.

اگر قرار بر این باشد تیمی به جام جهانی بیاید که در حد و اندازه‌های قهرمانی نباشد اما برای حریفانش دردسرهای زیادی به وجود بیاورد، آن تیم اروگوئه است؛ تیمی که امیدوار است بتواند از حیثیت خود در اولین میزبانی خاورمیانه دفاع کند و عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

تیم ملی فوتبال اروگوئه ملقب به La Celeste به معنای “آسمان آبی” توانست جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست بیاورد. نخستین قهرمان جام جهانی توانست مسافر قطر شود. این تیم با پیروزی یک بر صفر برابر پرو صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی کرد. اولین میزبان جام جهانی در حالی به قطر می‌رود که یکی از زهردارترین خط حمله‌ها را بین تیم‌های حاضر در این بازی‌ها دارد. حضور لوییس سوارس و ادینسون کاوانی در کنار هم باعث ترس هر دفاعی می‌شود. البته باید داروین نونز مهاجم بنفیکا را نیز به این جمع اضافه کرد. اروگوئه می‌خواهد نسبت به جام جهانی گذشته بهترین نتیجه را کسب کند و تا جایی که می‌تواند به بالاترین مراحل صعود کند. اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست با برتری برابر پرتغال در یک‌هشتم نهایی به جمع هشت تیم برتر راه یابد ولی در یک چهارم نهایی با دو گل به فرانسه باخت و حذف شد.

اروگوئه با هدایت اسکار تابارس به عنوان چهارمی جام جهانی رسید. این اتفاق در سال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی رخ داد. او همچنین در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۱ اروگوئه را قهرمان کرد.

 

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال اروگوئه , جام جهانی قطر ,

 

ستاره های تیم

داروین نونیز ، مهاجم فعلی لیورپول اولین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد و می خواهد پا جای پای بازیکنانی چون لوئیس سوارس و ادینسون کاوانی در خط حمله اروگوئه بگذارد. درخشش او در این جام می تواند موفقیت اروگوئه را تضمین کند.

فدریکو والورده ستاره اصلی اروگوئه در این جام جهانی خواهد بود. این هافبک ۲۴ ساله برای اولین بار در ۱۸ سالگی پیراهن این تیم را بر تن کرد و تاکنون نیز در ۴۴ بازی موفق به ثبت ۴ گل شده است. والورده در فُرم خوبی در رئال مادرید بسر می‌برد و همین مسئله نیز هواداران تیم ملی کشورش را امیدوار به درخشش در جام جهانی می‌کند.

در این بین در اروگوئه بازیکنان بزرگ دیگری نیز حضور دارند که می‌توان به دیه‌گو گودین، خوزه ماریا خیمنز، رودریگو بنتانکور، داروین نونیز، ادینسون کاوانی و لوئیس سوارز اشاره کرد.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ اروگوئه

سرمربی: دیگو آلونسو

زمان سرمربیگری دیه‌گو آلونسو در اروگوئه هنوز به یک سال نرسیده اما او در همین مدت کوتاه توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد؛ به‌ طوری که تیمش با هدایت او ۷ برد، یک تساوی و یک باخت کسب کرده است.

آلونسوی ۴۷ ساله که سابقه ۷ بازی برای تیم ملی کشورش را نیز دارد، جایگزین «اسکار تابارز»ی شده که ۱۵ سال روی نیمکت اروگوئه نشسته بود.

فدراسیون فوتبال اروگوئه بعد از کنار گذاشتن اسکار تابارس بعد از بیش از یک دهه، سرانجام به جمع‌بندی نهایی رسید و جایگزین اوسکار تابارس را انتخاب کرد. دیگو مارتین آلونسو مهاجم سابق اروگوئه رسما به عنوان جایگزین تابارس انتخاب شد. آلونسو با تیم مونتری مکزیک به قهرمانی در لیگ قهرمانان کونکاکاف رسید تا به جام باشگاه‌های جهان راه پیدا کند. او سابقه مربیگری در اینتر میامی را هم بر عهده دارد. او در دوران فوتبال خود با پیراهن اتلتیکو مادرید و والنسیا هم بازی کرده است

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ اروگوئه

 

 تیم ملی اروگوئه در یک نگاه:

افتخارات: قهرمان جام جهانی دوره‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰

بهترین گلزن: لوییس سوارس (۶۸)

بیشترین بازی: دیگو گودین (۱۵۹)

عملکرد دوره قبلی: حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی

 

لباس اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ اروگوئه

 

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: فرناندو موسلرا، سرخیو روچیت و سباستین سوسا

مدافعان: رونالد آرائوخو، مارتین کاسرس، سباستین کواتس، خوسه ماریا خیمنس، دیه‌گو گودین، ماتیاس اولیورا، خوسه لوئیس رودریگس، گیلرمو وارلا و ماتیاس وینیا

هافبک‌ها: رودریگو بنتانکور، جورجین دِ آراسکائتا، نیکولاس دِلاکروز، لوکاس توریرا، مانوئل اوگارته، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو و فاکوندا پیستری

مهاجمان: ادینسون کاوانی، ماکسیمیلیانو گومس، داورین نونیس، لوئیس سوارس، فاوکوندا تورس و آگوستین کانوبیو

 

اعلام فهرست نهایی تیم ملی اروگوئه؛ با حضور همه‌ بزرگان

حضور رونالدو آرائوخود مدافع بارسلونا که در دیدار تیم ملی اروگوئه مقابل ایران مصدوم شد، از نکات جالب توجه است. ستاره‌هایی نظیر لوئیز سوارز، ادینسون کاوانی، دیگو گودین، مارترین کاسرس و فرناندو موسلرا نیز آخرین جام جهانی را تجربه خواهند کرد.

اروگوئه در گروه هشتم رقابت‌های جام جهانی باید با تیم‌های پرتغال، کره‌ جنوبی و غنا پیکار داشته باشند. آنها ۲ بار طی سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌اند.

 

برنامه بازی‌های اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر:

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ اروگوئه – کره جنوبی، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ پرتغال – اروگوئه، ورزشگاه لوسیل

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ غنا – اروگوئه، ورزشگاه الجنوب