رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت :اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 در نیمه اول خرداد ماه اعلام می شود.

به گزارش کافه‌اقتصاد ازروابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، در ادامه این بازدید رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در ۷۱ کدرشته امتحاني اصلی صبح امروز ۴ اسفند ماه برگزار شد گفت: بیش از ۴۷۶ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش یک درصدی را نشان می دهد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه افزود: بیش از ۴۳۱ هزار داوطلب در ۷۱ کد رشته امتحانی اصلی صبح امروز جمعه ۴ اسفند ماه با هم به رقابت پرداختند که ۵۴ درصد از داوطلبان خانم ها و ۴۶ درصد آقایان هستند و حدود ۴۵ هزار داوطلب کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ در ۶۱ کد رشته امتحانی شناور بعدازظهر جمعه ۴ اسفند ماه با هم به رقابت می پردازند که در آزمون نیمروز دوم ۴۴ درصد از داوطلبان خانم ها و ۵۶ درصد آقایان هستند.

اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در نیمه اول خرداد ماه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه قرنطینه اول چاپ دفترچه ها و پاسخنامه ها این آزمون‌ از یک ماه پیش آغاز شده است و پس از برگزاری آزمون ارشد و دکتری به موازات هم تصحیح اوراق آغاز می‌شود و قرنطینه دوم شروع می‌شود. گفت : اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در نیمه اول خرداد ماه اعلام می شود.
رئیس سازمان سنجش درباره گسترش مسئولیت و فعالیت های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: تغییری در سازوکار اجرایی آزمون‌های کشوری نخواهیم داشت اما وظایف سازمان سنجش بیشتر خواهد شد و فعالیت سایر دستگاه‌ها در حوزه آزمون نیز به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور محول خواهد شد که به زودی جزئیات آن مشخص خواهد شد.