رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در بند (ش) تبصره (۸) قانون بودجه امسال تاکید شده است هرگونه اعمال تغییرات در مقررات جهت محدودیت صادرات محصولات کشاورزی، تنها ۶ ماه پس از ابلاغ آن لازم الاجراء خواهد بود.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در نشست‌های نظارتی نظر کشاورزان را در خصوص حذف تعرفه صادرات محصولات کشاورزی احصاء کردیم.

عسکری با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه پنجم و ششم هیچ دستگاهی حق اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی را ندارد، گفت: در بند (ش) تبصره (۸) قانون بودجه امسال نیز تاکید شده است که هرگونه اعمال تغییرات در مقررات جهت محدودیت صادرات محصولات کشاورزی، تنها شش ماه پس از ابلاغ آن لازم الاجراء خواهد بود.

وی همچنین گفت: در حوزه کشاورزی صادرات، تداوم تولید، ایجاد اشتغال و ارزآوری این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نشست‌ها با رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد بر اساس قانون انتزاع، وزارت جهاد کشاورزی در راستای ماموریت‌های خود ایفای نقش کند تا تولیدکنندگان و صادرکنندگانی که با طرف خارجی قرارداد امضاء کرده‌اند، بتوانند تولید و صادرات را ادامه دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به نظارت میدانی انجام شده، مقرر شده طی نشستی در کمیسیون کشاورزی با حضور وزرای مربوطه، استاندار هرمزگان و مسئولین اجرایی ذیربط مشکلات استان هرمزگان را بررسی و راه حل‌های لازم را احصاء کنیم.

  • منبع خبر : خانه ملت