مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح و بهره برداری 540 واحد مسكن در شهر اردبیل تاپایان سالجاری خبر داد.
به گزارش کافه اقتصاد ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص طرح هاي نهضت ملي مسکن استان اردبيل که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در محل سالن جلسات شهید دادامان راه و شهرسازی اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار کرد: ۹۳ هزار و ۴۹۲ نفر در سال گذشته در ثبت‌نامي مرحله اوليه نهضت ملي مسكن اطلاعات خود را در سامانه وارد كرده بودند كه مرحله جديد ثبت‌نامي‌ها نيز از ۱۵ تيرماه شروع شده است.
وي به متقاضيان واجد شرايط نهضت ملي مسكن به تعداد ۳۴ هزار نفر اشاره كرد و گفت: هشت هزار نفر از اين تعداد افتتاح حساب كرده و در شهرستان‌هاي مختلف با تأمين زمين ساخت واحدها با همراهي بنياد مسكن آغاز شده است.
حيدري با بيان اينكه تا يك ماه آينده به صورت نهايي زمين مورد نياز در اردبيل براي ساخت نهضت ملي انجام خواهد شد، تصريح كرد: قول مي دهيم تا در مردادماه در اين زمينه تعيين تكليف نهايي را انجام داده و در بهترين نقطه شهر اردبيل زمين براي احداث مسكن تأمين شود.
وي به قرارداد مشاركتي امضا شده با ۹۸۹ نفر در قالب نهضت ملي مسكن اشاره كرد و افزود: براي ۲ هزار و ۸۸ واحد پروانه ساختماني صادر شده است.
حيدري از تحويل ۵۴۰ واحد مسكن خبر داد و اظهار كرد: در قالب پروژه‌هاي مشاركتي با همكاري بنياد مسكن، سپاه و ستاد اجرايي امام ساخت واحدهاي مسكوني در حال انجام است.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: قرار است براي تأمين منابع مالي ۳۵۰ ميليون تومان در مركز استان، ۳۰۰ ميليون تومان تسهيلات در ساير شهرستان‌ها پرداخت شود كه به ازاي ساخت واحدها با تكنولوژي نوين تا ۲۰ درصد افزايش پرداخت تسهيلات را شاهد خواهيم بود.
مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل اضافه كرد: در گام نخست ساخت مسكن در مشگين‌شهر هفته گذشته كلنگ‌زني شد تا عمليات اجرايي يك‌هزار و ۳۷۵ واحد را با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي نوين شاهد باشيم.