بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، طی پنج روز آینده (از امروز، شنبه تا روز چهارشنبه) برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود.

امروز (شنبه، ۱۱ آذر) با توجه به پایداری و سکون هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه در کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش می‌یابد که موجب کاهش کیفیت هوای این مناطق خواهد شد؛ البته تداوم افزایش آلودگی هوا به خصوص نواحی شهری و پرتردد تا سه‌شنبه مورد انتظار است.

هشدار نارنجی هواشناسی در مورد تشدید کاهش کیفیت هوا

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید کاهش کیفیت هوا خبر داد و اعلام کرد: از صبح امروز تا اواخر وقت روز دوشنبه (۱۳ آذر ماه) افزایش آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده به ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی شده است.

بر اساس این هشدار، افزایش آلودگی هوا امروز در تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد، فردا (یکشنبه) در تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد، قم و تبریز و روز دوشنبه در تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد و قم رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه کرد.