مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه افزایش مصرف گاز در بخش خانگی سبب کاهش گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع می‌شود، اعلام کرد که مقدار مصرف این سوخت پاک در بخش خانگی و تجاری نسبت به دوره مشابه پارسال با این وضع دما ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش کافه اقتصاد از شانا، محمدرضا جولایی در این باره در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آغاز موج سرما در کشور از هفته گذشته، مقدار مصرف گاز در بخش خانگی به ۵۶۰ تا ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسید که حدود ۷۰ درصد تولید گاز کشور را به خود اختصاص داده است

روزانه معادل چند فاز پارس جنوبی انرژی هدر می دهیم

وی ادامه داد: اکنون تولید گاز طبیعی در حداکثر مقدار خود است و روز گذشته این مقدار از ابتدای امسال تاکنون رکورد زد و به بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسید، تأسیسات و خطوط انتقال گاز در آمادگی کامل هستند و گاز طبیعی را به نقاط مختلف کشور ارسال می‌کنند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده و آماری که از هواشناسی کشور دریافت کردیم، از ابتدای هفته آینده دو موج سرما از مناطق غربی و شمالی وارد کشور می‌شود و اثری که این دو موج بر دمای هوا می‌گذارد بسیار محسوس است که به تبع آن مصرف گاز هم افزایش می‌یابد.

جولایی افزود: با توجه به اینکه این دوره سرما طولانی‌تر است سبب می‌شود فشار زیادی به شبکه گاز کشور بیاید و ممکن است به مصرف حتی ۸۰ درصدی گاز در بخش خانگی برسیم که این فشار به بخش صنعت و نیروگاه‌ها می‌آید.

وی تأکید کرد: البته مقدار ذخایر گاز در نیروگاه‌ها بسیار مطلوب است اما ادامه کاهش دما و افزایش مصرف برای طولانی‌مدت بسیار سنگین خواهد بود و لازم است مردم در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار شانا اعلام کرد که مقدار مصرف گاز طبیعی در کشور نسبت به دوره مشابه پارسال با این وضع دما ۱۵ درصد افزایش یافته است.

جولایی گفت: اکنون روزانه حدود ۱۱۰ میلیون مترمکعب به بخش صنعت و روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب به نیروگاه‌ها اختصاص یافته است که اگر مصرف در بخش خانگی افزایش یابد این مقدار گازرسانی به این دو بخش هم کاهش می‌یابد

  • منبع خبر : شانا