وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش ۷۸ درصدی فروش کتاب در مقایسه با پارسال خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» گفت: در هشت ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پررونق گذشته ۷۸ درصد افزایش فروش داشته‌ایم.

وی گفت: افزایش دو و نیم برابری فروش کتاب در سال ۱۴۰۱ هم نشان دهنده این است که گام‌های مهم و قابل توجهی برای ارتقاء حوزه کتاب و کتابخوانی برداشته شده است.

آقای اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه مسائل نهاد کتابخانه‌ها در صدر موضوعات و اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ابراز امیدواری کرد بتوانیم مسائل این نهاد را در دولت حل کنیم و افزایش ۱۵ درصدی حقوق همکاران ساعتی کتابدار با همین هدف تحقق یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه گام مهمی برای حوزه فرهنگ برداشته شده است، گفت: در بخش صندوق هنر ۴۰ درصد افزایش عضویت داشتیم و در کنار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اکنون نوبت کتابفروشان است به عنوان خادمان حوزه فرهنگ در صندوق اعتباری هنر عضو شوند.

همچنین در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام رئیس جمهور را درباره روز کتاب ، کتابداری و کتابخوانی قرائت کرد.

در آیین گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» از کتابداران، کتابخوانان، کتابداران گروه‌های خاص خدمات فراکتابخانه‌ای، رابط برتر فرهنگی، کتابخانه‌های برتر مشارکتی و نهادی و کتابخانه‌های سیار و تخصصی کودک قدردانی شد.