وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد ایران گرفتار ذینفعان است و در این بین، ذینفع «بوروکراسی» و «نبود شفافیت و هوشمندی» قابل توجه است

سید احسان خاندوزی» امروز دوشنبه در همایش بین‌المللی بیمه و توسعه اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام صنعت بیمه ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در دو سال گذشته است که وارد صنعت بیمه شد و طبق آخرین آمار بیش از ۱۵ هزار واحد در این بخش پرداخت شده است و تلاش کردیم این صندوق جایگزین روش های گذشته شود و نسبت به آینده این صندوق امیدوار هستم.

وی افزود: در حوزه تکافل بیمه‌ای نیز اتفاقات خوبی رخ داد و بین علمای تسنن و تشیع مورد استقبال قرار گرفت و در اقدام دیگر زوار اربعین با کمترین مبلغ بیمه شدند.

وزیر اقتصاد گفت: صنعت بیمه در توسعه بین المللی گام‌های خوبی برداشته است و امیدواریم دو شرکت ایران و سوریه هفته آینده نخستین بیمه نامه خود را صادر کنند.

وی با اشاره به درگاه ملی مجوز کسب و کار گفت: در دولت سیزدهم توانستیم صدور مجوز کسب و کارها را تسهیل و سرعت بخشیم که کسب‌وکارهای بیمه‌ای نیز در این دسته قرار دارد و در گام دیگر در موضوع اصلاح آیین‌نامه نیز صنعت بیمه دستاورد خوبی داشت.

وی با بیان اینکه دو کلید واژه مهم در اقتصاد وجود دارد، گفت: نخستین کلیدواژه جهت دهی و قطب نمای حرکت تسهیل اقتصادی برای کسب‌وکار و کلیدواژه دوم هوشمندسازی و شفافیت است تا کسب‌وکارها با سهولت و اطمینان خاطر به فعالیت بپردازند و این دو هزینه مبادله را کاهش می‌دهد و حاکمیت انتظار دارد تسهیل کسب و کار و هوشمندسازی و شفافیت در دستور کار قرار گیرد.

خاندوزی در بخش دیگری اظهار داشت: خبر خوش در بازار سرمایه باید به اطلاع برسانم که در هشت ماهه امسال دو برابر هشت ماهه سال گذشته عرضه اولیه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد ایران گرفتار ذینفعان است و در این بین ذینفع بروکراسی، عدم شفافیت و هوشمندی قابل توجه است و امیدواریم این مسأله تعارض منافع در بخش بیمه هم با اصلاح آیین نامه‌ها برطرف شود.

خاندوزی گفت: مجموعه خدمت صنعت بیمه می‌تواند از حیث هوشمندسازی و سرعت خدمت دهی را افزایش دهد.