وزیر کشور از از همدلی مردم و مسئولین منطقه در بحران برفی اخیر قدردانی کرد و گفت: در اولین فرصت امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با بحران در استان اردبیل تامین می‌شود.

کافه اقتصاد_ وزیر کشور امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت: با وجود بارش بی سابقه برف در ۱۰ سال اخیر در اردبیل، مشکل چندانی در زمینه قطع گاز، برق، آب و تلفن ایجاد نشد که این اقدام مدیون تلاش مسئولان استان است.

 

احمد وحیدی بارش برف در استان را مایه خیر و برکت برای تامین آب شرب و کشاورزی دانست و اظهار کرد: با توجه به مشکل کمبود آب در زمینه شرب و کشاورزی در کشور، این بارش با وجود پیش‌بینی‌ها موجب کاهش درصد خشکسالی و نعمتی بزرگ برای استان است.

وی به مشکلات زیر ساختی استان اردبیل و کمبود امکانات لازم برای مواقع بحرانی نیز اشاره کرد و گفت: در اولین فرصت نسبت به تامین تجهیزات و امکانات لازم اقدام خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به یکپارچگی مسئولان و جهادگران در مدیریت برف استان، این اقدام را مانور و تجربه‌ای برای بارش‌های بعدی دانست.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از مناطق برف گیر اردبیل به تشریح اهداف سفر به استان اردبیل پرداخت و گفت: این سفر به منظور بررسی وضعیت موجود و ساماندهی بهتر مسائل و رسیدگی به وضعیت موجود در راستای خدمت رسانی به مردم انجام گرفت.

وی به لزوم برنامه ریزی برای مقابله با بحران‌های احتمالی پیش رو پرداخت و گفت: ضمن اینکه باید از درگاه خداوند متعال جهت نزول بارش رحمت الهی شکرگذاری کرد، برای مقابله با بحران‌های احتمالی و خدمت به مردم نیز همواره باید آماده بود.

وزیر کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های مردم و مسئولین در حل مشکلات موجود در بحران اخیر گفت: خوشبختانه با اقدام به موقع نیرو‌های دستگاه‌های اجرایی و مردم برق، تلفن، آب و گاز همه مناطق استان برقرار بود و طی این مدت شاهد قطع انرژی در استان نبودیم و این خود بسیار مهم و حیاتی است.

 

لازم به ذکر است سفر امروز وزیر کشور به استان اردبیل در پی انتقاد و گلایه آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل و همچنین مطالبه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رسانه ها صورت گرفت .