معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ما در پارک‌ها، زیرساخت هستیم و امکان تشخیص انسان کارآفرین را نداریم بلکه بخش خصوصی می‌تواند این را مشخص کند.

به گزارش کافه اقتصاد از صداوسبما ؛  سورنا ستاری در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری که در سالن همایش‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود:ما باید یک زیست بوم درست کنیم که این امر زمان‌بر است، ولی باید آن را انجام دهیم وقرار نیست پارک‌های علم و فناوری مانند یک آکواریوم باشند بلکه باید جایگاه دانشگاه و مراکز نوآوری و مراکز رشد مشخص شود و مراکز رشد جزئی از زیست بوم نوآوری محسوب می‌شود که باید شکل بگیرد.
آقای ستاری در ادامه به نقش پارک‌های استانی اشاره کرد و گفت: باید زیست بوم فناوری را در داخل استان‌ها راه‌اندازی کنیم و این امر نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در امور پژوهش است.
وی در ادامه تاکید کرد: در بحث فناوری مسئله اول استان‌ها محسوب می‌شوند که باید در استان‌های مختلف این امر توسعه پیدا کند و باید سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان‌ها شکل بگیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت:اگر پژوهشی در پارک‌ها انجام می‌شود فقط باید با مشارکت بخش خصوصی باشد البته این فرهنگ متاسفانه هنوز در همه استان‌ها شکل نگرفته است که باید هرچه سریعتر این امر محقق شود.
آقای ستاری تاکید کرد: محصول حاصل سرمایه بخش خصوصی است نه دولت، و اولین برنامه ما این است که در حوزه‌های کشاورزی، بهداشت و نفت بتوانیم فعالیت‌های فناورانه را توسعه دهید که در این زمینه باید از استان‌های مختلف کمک بگیریم.
وی گفت: زمانی ما می‌توانیم برنده حوزه دانش بنیان باشیم که هر یک از وزارتخانه‌ها برای خود یک دانش بنیان محسوب شوند.

  • منبع خبر : صدا وسیما