وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حاشیه‌های یک مراسم هنری در روزهای اخیر گفت: خط قرمز ما اجرای قانون است و کسی حق ندارد قانون را معطل و تفسیر به رای کند.

به گزارش کافه اقتصاد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز اول آذر در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر این مطلب، با اشاره به رفع موانع عمره مفرده، افزود: با اعزام دوستان از بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت موانع عملی برداشته شد و ظرف روزهای آینده، سازمان حج و زیارت، فراخوان ثبت نام خواهد داد تا بتوانیم اعزام زائران را در اسرع وقت شروع کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کتابخانه‌ها اتفاق مهمی رخ داد، تاکید کرد: رئیس جمهور به مناسبت هفته کتاب، دستور داد همه طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کتابخانه‌های سراسر کشور، توسط سازمان برنامه، تأمین بودجه شود. این اتفاق بسیار مبارکی است؛ چراکه نزدیک به ۵۰۰ طرح ناتمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی داریم که حدود ۱۰۰ طرح از این تعداد پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی دارد و تعدادی هم دچار فرسایش زمانی شد که با دستور رئیس جمهور امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از این ۵۰۰ طرح را به افتتاح برسانیم.

اسماعیلی در ادامه گفت: همکاران معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی امروز در جلسه هیأت دولت حاضر شدند و گزارشی از اجرای قانون انتشار آزاد اطلاعات را ارائه کردند. رئیس جمهور از رویکرد دولت در موضوع شفافیت استقبال کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد همه دستگاه‌ها با توجه به ماده ۱۸ قانون، هر ایرانی مجاز باشد از هر حوزه حاکمیتی و غیرحاکمیتی هر سوالی خواست بپرسد و دستگاه مربوطه موظف به پاسخگویی است؛ مگر در مواردی که قانون استثنا کرده است.

اسماعیلی تصریح کرد: نخستین دستگاهی که موافقت خود را با این قانون اعلام کرد وزارت نفت بود که پیش از این هم بیش از ۹۹ درصد در این حوزه همکاری داشته است.

وی در واکنش به حاشیه‌های یک مراسم هنری در روزهای اخیر، گفت: این اصلا پذیرفته نیست که بخشی بخواهد قانون را اجرا کند و بخش دیگری همکاری نکند. زیرا دولت یک ید واحده است به همین دلیل وزیر کشور دعوت کرد و من در اجلاس استانداران سراسر کشور شرکت کردم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: آنجا از همکاری دوستان گزارش‌هایی را ارائه کردیم و اعلام کردم که برای اجراهای هنری در همه استان‌ها آمادگی داریم. آن چیزی که برای ما خط قرمز است، اجرای قانون است. کسی حق ندارد قانون را معطل و تفسیر به رای کند.

اسماعیلی تأکید کرد: این وفاق در جلسه با استانداران وجود داشت و همه آنها پای این قانون هستند. ما در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل نمی‌کنیم. این مورد وفاق است و آنچه که مر و صراحت قانون است، در اجراهای فرهنگی و هنری عمل خواهد شد.