میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفت: دو مسئله در برنامه کاری نشست‌های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد که از دیرباز به ایران مربوط بوده است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: دو مسئله در برنامه کاری نشست‌های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد که از دیرباز به ایران مربوط بوده است.

 

نخستین آن‌ها درباره راستی آزمایی و نظارت، در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و مسئله دیگری که در دستور کار قرار دارد و قرار است هم اکنون، یا دستکم به زودی و همین بعد از ظهر، درباره آن بحث و گفتگو شود، درباره توافق‌های پادمانی بین ایران و آژانس است. به نظرم قطعنامه‌ای در کار نخواهد بود، اما گروهی از کشور‌ها احتمالا بیانیه جمعی صادر خواهند کرد. در خصوص ایران، ما حاضر به مشارکت (در صدور) بیانیه نشدیم. به عقیده ما، چنین کاری در زمان بسیار نادرست صورت می‌گیرد، اما حتی اگر بیانیه‌ای وجود داشته باشد، این بیانیه نیز پیامد‌های عملیاتی نخواهد داشت. بنابراین، این (نشست شورای حکام) به احتمال زیاد مانند یک بحث همیشگی خواهد بود و گاهی نیز گفتگو‌ها داغ و جنجالی خواهد شد، اما هیچ مسئله خاصی وجود نخواهد داشت.

  • منبع خبر : صدا وسیما