رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان آب سد‌های استان تهران به مرز بحران رسیده است.

پایگاه خبری کافه اقتصاد؛

مهدی پیرهادی در یکصدمین جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: بر اساس گزارش مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران، اگر باران نیاید و ورودی سد‌ها کاهش داشته باشد و از آب‌های زیر زمینی استفاده نشود، ۱۰۰ روز بیشتر تهران آب ندارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: واقعیت‌ها را باید به مردم گفت، در سد‌های اطراف تهران آب وجود ندارد و باید گفت آب نیست.

مهدی پیرهادی با بیان اینکه اکنون که در فصل پاییز و زمستان دچار کمبود آب هستیم باید برای فصل تابستان و سال‌های بعد چاره اندیشی کنیم، افزود:، چون واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گوییم، مردم حساسیت موضوع را احساس نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بسیاری از مجموعه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی از جمله شهرداری باید برای مصرف بهینه آب و برق اقدامات لازم را انجام داده و مبحث ۱۶ و ۱۹ ساختمان را اجرا کنند.

مهدی پیرهادی با ارائه تذکر دیگری در خصوص بحث سکونت پذیری شهر تهران گفت: از دولتمردان می‌خواهم نسبت به سکونت پذیری شهر تهران تجدیدنظر کنند، زیرا تهران بیش از ۱۰ میلیون نفر گنجایش ندارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در شهر پرند حتی با گذر از ۴۰۰ متر به آب نمیرسیم، پرند ظرفیت گنجایش بیشتر و آب و برق هم ندارد.

  • منبع خبر : صدا وسیما