مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره ۳ خود از هموطنان عزیز درخواست کرد؛ اگر علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند هوشمندانه رفتار کرده، به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه و حتما تست PCR بدهند.

به گزارشکافه اقتصاد، در اطلاعیه شماره ۳ روابط عمومی وزارت بهداشت آمده است: « شروع فصل سرما انتظار می رود سرما خوردگی و آنفولانزا هم در جامعه گسترش یابند. از آنجاییکه علائم این بیماری ها بسیار شبیه به کرونا هست. مخصوصا در ارتباط با واریانت دلتا که واریانت غالب در کشور ما و دنیا می باشد و ابتلا به این واریانت با علائمی نظیر سر درد، آب ریزش بینی، سرفه و علائمی نظیر آن همراه می باشد. با داشتن چنین علائمی باید مشکوک به کرونا در نظر گرفته شوید و برای حصول اطمینان می توانید تست پی سی آر دهید. به یاد داشته باشیم بیماری کرونا یک بیماری با چندین علامت می باشد و از بین رفتن حس چشایی و بویایی تنها یکی از چند علائم بیماری است. روزانه تست صدها نفر از هموطنان علی رغم داشتن حس بویایی و چشایی مثبت اعلام می شود و حتی برخی از آنها به خاطر وخامت بیماری در بیمارستان بستری می شوند.

ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و امکان دارد شما اولین فردی در خانواده باشید که به بیماری مبتلا می شوید و می توانید دیگر اعضای خانواده را مبتلا کنید. لطفا در صورت بروز هر گونه علائم سرماخوردگی قرنطینه شوید و یا به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنید.»

  • منبع خبر : وبدا