سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اشکالات «سامانه نیما»، گفت: مقرر شد عملکرد سامانه نیما مجدد بررسی و ایرادات آن جهت ایجاد بستری امن برای تامین ارز تولید کنندگان از محل ارز صادر کنندگان اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکایت یکی از شرکت‌های تولید کننده و فعال در زمینه لوازم خانگی از طرز کار سامانه “نیما” و متضرر شدن این شرکت از عدم نظارت مسئولین وقت بانک مرکزی در سال ۱۳۹۷، گفت: به دنبال این شکایت کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون اصل نود در جلسه‌ای با حضور مدیران بانک مرکزی این موضوع را بررسی کرد.

علی خضریان افزود: با توجه به بروز مشکلات ایجاد شده برای تولیدکنندگان و گزارش مسئولان اجرایی، کوتاهی مسئولان وقت بانک مرکزی در عدم اعتبارسنجی صحیح ارائه دهندگان ارز و عدم ایفای نقش نظارتی بانک مرکزی بر اساس وظیفه ذاتی خود برای کمیسیون محرز شد.

وی ادامه داد: در مورد شکایت تولیدکننده خاص نیز مقرر شد که پیگیری قانونی از سوی بانک مرکزی به منظور جبران خسارت وارده به شاکی دنبال و در اسرع وقت انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اشکالات سامانه “نیما”، گفت: مقرر شدعملکرد سامانه نیما مجدد بررسی و ایرادات آن در راستای ایجاد بستری امن برای تامین ارز تولید کنندگان از محل ارز صادر کنندگان اصلاح شود.

  • منبع خبر : خانه ملت