کشتی‌آرای گفت: این هفته به علت کاهش قیمت ارز و افت قیمت طلای جهانی و با ثبات شاخص ها با توجه به معاملاتی که صورت گرفته درمجموع بازار تقریبا با ثبات همراه بود.

محمد کشتی‌آرای تحلیل گر ارشد بازار طلا وسکه در گفتگوی هفتگی خود با کافه‌اقتصاد گفت: امروز پنجشنبه ( ۱۶ آذر ۱۴۰۲) این هفته قیمت جهانی طلا با کاهش همراه بود بطوریکه به نسبت اول هفته امروز با ۴۲ دلار کاهش هفتگی هر انس طلا به ۲هزار و ۲۵ دلار رسید.

وی افزود: با تغییراتی که در طول هفته شاهد بودیم ولی در مجموع قیمت جهانی طلا این هفته با کاهش همراه بوده است.

کشتی آرای گفت : قیمت هر انس نقره ۲۴ دلار و ۱۰ سنت است و قیمت هر انس پلاتین ۹۰۵ دلار و قیمت هر انس پالادیوم نیز ۹۵۵ دلار اعلام شد.

این تحلیل گر بازار طلا ادامه داد:آخرین نرخ ها باتوجه به آخرین معاملاتی که در بازار صورت گرفته به این شرح می باشد:

قیمت سکه طرح قدیم ۲۵میلیون و ۷۰۰هزارتومان هست که به نسبت اول هفته با ۳۰۰ هزار تومان کاهش همراه بوده، قیمت سکه طرح جدید ۲۹ میلیون و ۳۵۰هزار تومان بود که به نسبت اول هفته با کاهش۱۵۰ هزار تومانی هفتگی همراه بوده ، نیم سکه نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی امروز ۱۵میلیون و ۳۰۰هزار تومان بود و ربع سکه هم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۱۰میلیون و۳۰۰هزار تومان معامله شد.

سکه های یک گرمی هم با ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی امروز ۵ میلیون و۷۵۰ هزار تومان قیمت مبنای معاملات مسکوکات بود.

قیمت هر مثقال طلای آبشده با ۲۱۰ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات امروز ۱۰ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۸ هزار تومان کاهش هفتگی امروز ۲میلیون و ۴۷۵ هزار تومان مبنای داد وستد در بازار طلای کشور بود.

هر گرم طلای ۲۰ عیار ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان ، هر گرم طلای ۲۱ عیار ۲ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان و هرگرم طلای ۲۲ عیار ۳ میلیون و ۲۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

حباب سکه با حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی از ۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تغییر قیمت داد.