کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور از عصر امروز، بارش‌های پراکنده آغاز شده و از روز سه‌شنبه هفته آینده این بارش‌ها شدت بیشتری خواهند گرفت.

کافه اقتصاد _ «فربیا گودرزی» افزود: امروز صبح در سربیشه خراسان جنوبی دمای هوا به ۱۵ درجه زیر صفر رسید و بعد از آن  نیشابور با ۱۰ درجه زیر صفر سردترین نقاط کشور بودند.

وی ادامه داد: این درحالی است که روز گذشته شهرستان میناب در استان هرمزگان بیشه دمای هوا به ۲۹ درجه بالای صفر رسید که گرمترین نقطه کشور محسوب می‌شد.

تداوم غلظت آلایندگی هوا تا فردا

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا افزایش غلظت آلایندگی هوا برای شهرهای پرجمعیت و صنعتی مثل تهران، اصفهان، کرج  و تاحدودی قم را خواهیم داشت که از ظهر فردا با ورود ناپایداری هوا از میزان این آلایندگی‌ کاسته خواهد شد.

ورود سامانه بارشی از عصر امروز

گودرزی ادامه داد: عصر امروز یک سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غربی وارد کشورمان خواهد شد و برای امشب در استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، بخش‌های از ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از روز جمعه نیمه غربی کشور و دامنه جنوبی البرز را در برخواهد گرفت. در این مناطق شاهد بارش باران، وزش باد، رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به طور موقت اندکی از شدت بارش‌ها در شمال غرب کاسته خواهد شد اما همچنان در غرب و جنوب غربی و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها تداوم دارند.

گودرزی افزود: از روز دوشنبه هفته‌آینده فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی شدت خواهد گرفت و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای بیشتر مناطق کشور شاهد بارش خواهیم بود.

وی ادامه داد: از فردا(جمعه) تا سه شنبه هفته‌آینده در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی لغزندگی، کاهش افق دید درجاده‌ها رخ خواهد داد و رانندگان باید برای تردد در جاده‌های این مسیر از تجهیزات زمستانی استفاده کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از عصر امروز آب‌های خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد و تهران نیز همچنان شاهد هوای غبار آلوده است که با ورود ناپایداری از شدت این آلودگی کاسته و برای روز شنبه شرایط برای بارش در این استان فراهم خواهد شد.

  • نویسنده : کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:
  • منبع خبر : ایرنا