کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: شدت بارش‌های امروز مربوط به استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، قم، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس است.

به کزارش کافه اقتصاد؛ امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز برای بیشتر مناطق کشور به‌جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد که در مناطق کوهستانی و مرتفع بارش‌ها به‌شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: شدت بارش‌های امروز مربوط به شمال استان تهران، استان‌های البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، قم، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس است.

نقشینه توضیح داد: در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رخداد رگبار و رعدوبرق و تگرگ نیز پیش‌بینی شده‌است. همچنین در مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید می‌شود.

به گفته وی، امروز نفوذ گرد و خاک از جنوب‌غرب به کشور پیش‌بینی شده‌است که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از اواخر وقت امشب از میزان بارش‌ها در کشور کاسته می‌شود و فردا علاوه بر اینکه در سواحل دریای خزر افزایش دما مورد انتظار است در شرق و ارتفاعات البرز نیز رگبارها پراکنده خواهد بود.

وی ادامه‌داد: از بعدازظهر فردا با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور، باران و برف برای برخی از مناطق شمال غرب پیش‌بینی شده‌است. چهارشنبه و پنجشنبه نیز بارش‌ها پراکنده‌است. برای چهارشنبه نیز شمال‌غرب و استان‌های واقع در سواحل دریای‌خزر و خراسان شمالی و پنجشنبه بارش پراکنده در اردبیل، سواحل شمال و خراسان شمالی تداوم می‌یابد.

نقشینه گفت: در غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های تهران و سمنان، برخی مناطق شرق و شمال شرق، استان‌های چهار محال و بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان، رگبار پراکنده پیش‌بینی شده‌است که بارش در ارتفاعات به‌شکل برف است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، جمعه گستره بارش‌ها در برخی نواحی مرکز، شرق، شمال شرق و استان گلستان پیش‌بینی شده‌است. همچنین امروز شرق دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

وی ادامه‌داد: تهران امروز و امشب، بارش باران همراه با رعدوبرق، رگبار و باد شدید دارد و فردا آسمان تهران صاف خواهد شد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۴ و کمینه دما ۱۲ درجه بالای صفر است.