کارشناس هواشناسی از بارش برف در مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل طی دو روز آینده خبر داد و گفت: در این مدت بارش باران در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور و شمال شرق ادامه می‌یابد.

به گزارش کافه‌اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی ؛ کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه و روزهای آتی گفت: طی دو روز آینده بارندگی‌ها در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور و شمال شرق ادامه می‌یابد و بارش‌ها در استان اردبیل و سواحل خزر به ویژه استان گیلان طی این دو روز شدت خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی برای ارتفاعات و مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل هم بارش برف پیش‌بینی کرد و گفت: روز پنجشنبه از مقدار بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود اما همچنان در بخش‌هایی از غرب و مناطق ذکر شده بارش‌ها ادامه خواهد یافت.

رفیعی افزود: روز پنجشنبه بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در شمال استان‌های قزوین، تهران، سمنان و جنوب استان‌های کردستان و کرمانشاه شدت می‌یابد و مخاطراتی مثل لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را به همراه خواهد داشت که احتمال خسارت به محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز جمعه در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، سمنان، تهران، البرز و قزوین بارش‌ها به شکل رگبارهای پراکنده ادامه می‌یابد.

رفیعی با بیان اینکه در استان‌های قم، مرکزی و اصفهان احتمال بارش خفیف وجود دارد، گفت: طی دو روز آینده در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای پنجشنبه و جمعه در شرق و شمال شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود و احتمال خیزش گردوخاک برای این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: آب‌های دریای خزر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم خواهد بود و محدودیت‌هایی برای فعالان دریایی به وجود خواهد آورد.

کارشناس هواشناسی آسمان امروز تهران را ابری اعلام کرد و گفت: از بعدازظهر امروز افرایش ابر و گاهی وزش باد شدید را خواهیم داشت.

رفیعی افزود: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۹ درجه می‌رسد و کمینه دما هم به ۱۹ درجه بالای صفر رسید.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، خنک‌ترین مرکز استان امروز شهرکرد با ۳ درجه بالای صفر بود و پس از آن ارومیه با ۵، بجنورد با ۸ و اردبیل با ۹ درجه بالای صفر ثبت شد و گرمترین مرکز استان هم دیروز اهواز با دمای ۴۰ درجه گزارش شد.