رئیس کل بانک مرکزی نرخ ۲۸۵۰۰ را مبنای خرید و فروش ارز در سامانه نیما اعلام کرد و افزود: نیمه اول بهمن بازار مبادله ارز طلا را افتتاح خواهیم کرد.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی با ارائه گزارشی درخصوص سیاست‌های ارزی و پولی سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت: سیاست‌های ارزی در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی قرار دارد و ان شاء الله امسال این سیاست‌ها را در بودجه منظور و در سال آینده پیگیری خواهیم کرد.

فرزین همچنین نرخ ۲۸۵۰۰ را مبنای خرید و فروش ارز در سامانه نیما اعلام کرد و افزود: نیمه اول بهمن بازار مبادله ارز طلا را هم افتتاح خواهیم کرد. در این بازار بقیه نیاز‌های خدماتی و بقیه نیاز‌های مردم به ارز تامین خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که «سیاست‌های پولی و ارزی انقباضی خواهد بود یا انبساطی؟» گفت: معتقدم سیاست‌ها باید در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی باشد. اگر سیاست‌ها شدیدا انبساطی باشد، قطعا منجر به تثبیت نخواهد شد و اگر هم شدیدا انقباضی باشد، قطعا از سمت رشد ما را دچار مشکل می‌کند؛ بنابراین سیاست‌های پولی و ارزی باید به گونه‌ای باشد که در تثبیت اقتصادی در سال آینده به ما کمک کند.

  • منبع خبر : صدا وسیما