کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: با کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما از امروز بعدازظهر با ورود یک سامانه بارشی قوی، سرما به همراه برف و باران اکثر استان‌های کشور را در بر خواهد گرفت.

کافه اقتصاد_ سرکرده کارشناس هواشناسی در مصاحبه با صدا وسیما از کاهش پنج تا هشت درجه دمای هوای کشور خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت با کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما از امروز بعدازظهر با ورود یک سامانه بارشی قوی، سرما به همراه برف و باران اکثر استان‌های کشور را در بر خواهد گرفت.
وی افزود: سامانه بارشی امروز از جنوب غرب وارد کشور خواهد شد که این سامانه ابتدا استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اما به تدریج و از فردا این سامانه تقویت خواهد شد و اکثر استان‌های غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، بوشهر، غرب اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی و قم بارش باران و برف خواهند داشت.

سرکرده افزود: این سامانه سپس به شرق کشور می‌رسد و استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی نیز بارندگی خواهند داشت ضمن اینکه از سه شنبه تا پنجشنبه وزش باد در نواحی مرکزی، جنوبی و غرب کشور پیش بینی می‌شود.

وی همچنین از مواج بودن آب‌های خلیج فارس و متلاطم بودن دریا در خلیج فارس و دریای عمان در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد و افزود: دمای هوای تهران نیز حداکثر به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما