بر اساس گزارش مرکز آمار ایران قیمت برنج ایرانی درجه یک در میان خوراکی ها بیشترین افزایش قیمت را داشته و قیمت آن در عرض یک ماه ۱۸,۲ درصد افزایش داشته است.

کافه اقتصاد_مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری را در بهمن امسال اعلام کرد. بر مبنای این گزارش در گروه نان و غلات اقلام «برنج ایرانی درجه یک» با ١٨.٢ درصد ،«برنج خارجی درجه یک» با ٥.٨ درصد و «شیرینی خشک» با چهار درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها،«گوشت گوسفند» با ٥.٣ درصد ،«گوشت گاو یا گوساله» با ٢.٦ درصد و «ماهی قزل آلا» با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن هم بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «کره حیوانی پاستوریزه » با ١.٧ درصد و «شیر‌خشک» با ١.٢ درصد بوده است. همچنین در این گروه «تخم مرغ ماشینی» با ٣.٨- درصد، «روغن مایع» و«روغن نباتی جامد» با ١- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌‌اند.

به علاوه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه میوه و خشکبار مربوط به «موز» با ١٢ درصد،«هندوانه» با ٨.١ درصد و «لیموترش» با ٦.٣ درصد بوده است.

در گروه سبزیجات و حبوبات هم بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سیب‌زمینی« با ٢٦.١ درصد،«بادمجان» با ١٩.٢ درصد و «کدو سبز» با ١٨ درصد بوده است. این در حالی است که در این گروه «هویج فرنگی» با ١.١- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

همچنین در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت مربوط به «قند» با ٧.٣ درصد، «شکر» با ٦.٢ درصد و «سس گوجه فرنگی» با ٣.٤ درصد بوده است.

  • منبع خبر : اتاق بازرگانی ایران