عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس گزارش معاون سازمان برنامه و بودجه، بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور به ۳۱ استان حدود ۳۷۵ هزار میلیارد تومان شد.

پایگاه خبری کافه اقتصاد؛

محسن زنگنه گفت: این سازمان ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه مصوبات استانی را از منابع موجود در قانون بودجه تأمین می‌کند.

در گزارشی که آقای زنگنه از نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه درباره بودجه سفرهای استانی و تأمین آن ارائه داد، تسهیلات مصوب سفرهای استانی رئیس جمهور ۱۰۷ هزار میلیارد تومان است تا اختصاص پیدا کند.

پیشتر و در دهم مرداد ماه، معاون اجرایی رییس جمهور گفت: «سازمان برنامه ‌بودجه برای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اختصاص داده که به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.»

به گفته صولت مرتضوی، دولت می‌خواهد در بازه زمانی ۲ یا ۳ ساله طرح‌های مصوب سفرهای استانی را که از محل بودجه عمومی تأمین نمی‌شود، تعیین تکلیف کند؛ او آمار داد این طرح‌ها «حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.»

سازمان برنامه و بودجه پنجم تیر ماه اعلام کرد که پارسال ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی بودجه را به اجرای مصوبات سفرهای استانی اختصاص داده است.

بودجه در ایران از ۲ بخش بودجه عمومی دولت و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسه‌‌های دولتی تشکیل می‌شود و دولت هم، منابعش را از درآمدهای عمومی و اختصاصی و همچنین واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی تأمین می‌کند.

  • منبع خبر : صدا وسیما