رئیس رسانه ملی گفت: بیش از ۱۰۰ مجموعه تلویزیونی در مراحل مختلف تولید قرار دارند.
به گزارش کافه اقتصاد، دکتر پیمان جبلی در حاشیه بازدید از مجموعه‌های ” سلمان فارسی” و “جشن سربرون ” در جمع خبرنگاران درباره مجموعه‌های تلویزیونی درحال تولید رسانه ملی افزود: کار به صورت قابل قبولی در حال پیشرفت است. به نظرم هر کدام از این انواع، بخشی از نیاز‌های جامعه را پاسخگو خواهد بود. علاوه بر این کار‌ها کار‌های بسیار زیاد دیگری در حوزه نمایشی در ایستگاه‌های مختلف تولید، قرار دارند.
وی گفت: شاید بیش از ۱۰۰ مجموعه نمایشی در مراحل مختلف تولید قرار دارند اعم از نگارش، پیش تولید، تولید و مراحل بعد از تولید دارد کار و نیز طبق روال انجام می‌شود.
دکتر جبلی ادامه داد: برای مدت زمان کوتاهی که برای ماه مبارک رمضان و قبل از آن نوروز در پیش داریم، کار‌های خوبی در حال آماده شدن است و فکر می‌کنم ماه رمضان و نوروز شاداب با کار‌هایی متناسب با این فضا‌ها داشته باشیم و امیدواریم مورد استقبال هم قرار بگیرد.
وی افزود: مجموعه‌های تلویزیونی به دلیل تاثیراتی که در درک و باور و رفتار‌های مخاطب می‌گذارد یکی از مهم‌ترین حوزه‌های پیام است و اهمیت زیادی دارد. عمده تمرکز دوره جدید از زمانی که مدیریت سازمان تغییر کرده است روی این حوزه است.
دکتر جبلی تصریح کرد : جلسات مفید و موثری را هم با همه صاحب نظران اعم از همکاران خودمان در داخل سازمان، شبکه‌های مختلف، سیما فیلم و شبکه‌هایی که در حوزه‌های مختلفی هستند برگزار کرده ایم.
وی گفت: تلاش می‌کنیم با درک کامل نیاز‌ها، اولویت‌ها و خلاء‌هایی که باید در آن حوزه‌های کار کنیم، فرایند تولید نمایشی را به سمتی سوق دهیم که افزون بر جبران این خلاء، سریال‌های پر مخاطبی را ارائه دهیم که از ابزار تلویزیون در جهت رفع مشکلات کشور برداریم.
جبلی اظهار کرد: هر مجموعه تلویزیونی باید بتواند باری را از مشکلات کشور اعم از اجتماعی و اقتصادی بردارد، اگر نتواند یعنی به هدف خود نرسیده است و امیدوارم این همفکری‌ها به این نتیجه برسد.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و استعداد‌های خوبی در رسانه ملی و فضای عمومی کشور داریم که اگر در مسیر درست و معقولی قرار بگیرد هرکدام از این کار‌ها چه در حوزه سریال، چه ترکیبی و چه برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند نقش خود را در افکار عمومی باز کند.
وی خاطرنشان کرد : ما در مرحله اول به دنبال شناسایی استعداد‌ها و امکانات و همه ظرفیت‌هایی که می‌تواند به کمکمان بیاید هستیم. به تعبیر مقام معظم رهبری در حکمشان فرمودند: اگر بخواهیم رسانه را به آسایشگاهی که چشم و قلب مخاطب را بنوازد و همچنین آوردگاه، قرارگاه و دانشگاه بشود چاره‌ای نداریم که از تمام ظرفیت‌های سازمان و فرهنگی کل کشور استفاده کنیم و امیدواریم در این دوره بتوانیم بهره نیز ببریم.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما