رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تامین ۲۵۰ هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان خبر داد.

پایگاه خبری کافه اقتصاد؛

مسعود گنجی گفت: دانشگاه‌های کشور با ظرفیت خوابگاهی ۲۵۰ هزار دانشجویی که حدود ۲۱۷ هزار ظرفیت از آن‌ها با مالکیت دولتی و ۳۴ هزار نفر به‌صورت استیجاری و خودگردان است، سال تحصیلی جدید را شروع خواهند کرد.
گنجی با اشاره به افزایش ۱۸ درصد ظرفیت خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: برای جبران کمبود خوابگاه از ظرفیت بخش خصوصی، کمک خیرین و بازسازی خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها استفاده شده است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، از تغییر کاربری ۷۰ هزار خوابگاه دانشجویی در دوران کرونا خبر داد و گفت: پیشتر این خوابگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی بود و این مورد مشکلات زیادی را برای تامین خوابگاه در سال تحصیلی جدید ایجاد کرده است.
گنجی گفت: در صورت کمبود خوابگاه، به دانشگاه‌ها در تامین بودجه خوابگاه استیجاری و خودگردان وام ودیعه مسکن گروهی پرداخت می‌کند و اجاره بهای خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها با کمترین افزایش در اختیار دانشحویان قرار می‌گیرد.
مسعود گنجی با بیان اینکه بجز دانشجویان پزشکی که ۲۰۰ هزار نفر از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه‌های کشور را شامل می‌شوند، همه دانشجویان متقاضی کشور می‌توانند از صندوق وام دریافت کنند، گفت: از ۸۷ هزار نفر دانشجوی متاهل حدود ۵۰ درصد از آن‌ها متقاضی خوابگاه هستند.

آقای گنجی گفت: امسال حدود ۱۰۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی کنگ زنی شده است که تا دو سه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی از دو برابر شدن مبلغ ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل خبر داد و گفت: دانشجویان متاهل ساکن شهر‌های بزرگ ۳۵ میلیون تومان ودیعه مسکن دریافت می‌کنند.
گنجی همچنین با اشاره به ۱ هزار و ۵۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی در کشور افزود: چنانچه سازمان برنامه و بودجه، ۲ هزار میلیارد تومانی تخصیص یافته را در اختیار صندوق قرار دهد و سازمان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز بودجه ۱۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومانی را پرداخت کند، می‌توان تا ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی را تامین کرد.