کارشناس سازمان هواشناسی گفت: مناطق شمال غرب، استان‌های واقع در غرب، بخش‌هایی از زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران، امروز بارندگی خواهند داشت.

«فریبا گودرزی» امروز (شنبه) درباره وضعیت جوی کشور افزود: سامانه بارشی که دیروز از غرب وارد کشور شد همچنان به فعالیت خود ادامه می دهدو علاوه بر مناطقی که نام برده شد، امروز در قم، اردبیل، گیلان و مازندران هم شاهد بارش باران و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین با فعالیت این سامانه بارشی، امروز بارش‌ها با شدت کمتر در استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه دارد.

گودرزی گفت: شدت بارش‌ها فردا در آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بارش‌ها همچنان تا اواسط هفته آتی در کشور ادامه دارد که در ارتفاعات به شکل برف است.

گودرزی اعلام کرد: برای فردا( یکشنبه) و (دوشنبه)، در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همچنین در امروز(شنبه) غرب دریای خزر، مواج و متلاطم می‌شود. آسمان تهران، ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد است و بارندگی در ارتفاعات تهران ادامه خواهد داشت.

  • منبع خبر : ایرنا