وزیر اقتصاد در جلسه معارفه رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تأکید بر تولید محتوا در اتاق های فکر، خواستار ترویج فرهنگ سهام داری و ارتقاء آموزش مردم درباره بازار سرمایه شد.

به گزارش کافه اقتصاد، دکتر خاندوزی با اشاره به اهمیت تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس افزود: هیات مدیره سازمان بورس یکی از کانون های مهم تصمیم‌گیری در بازار سرمایه است، چرا که در بزنگاه های بازار و در کوتاهترین زمان باید تصمیمات بهینه بگیرد و این تصمیمات هر چه حرفه ای تر و تخصصی تر بوده و با اخذ مشورت از صاحب نظران بازار سرمایه گرفته شود، نتایج کم نقص تری را به همراه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد عدم وابستگی و سلامت تیم کنونی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار را نقطه قوت آنها بر شمرد و گفت:این ویژگی ها سبب عدم سوگیری در تصمیمات و ایفای بهتر نقش نظارتی هیات مدیره سازمان می گردد.

دکتر خاندوزی تاکید کرد : اعضای هیات مدیره سازمان بورس باید ملاحظات وزارت اقتصاد را در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی لحاظ کنند تا فرآیند تدوین و اجرای این قانون با کمترین مشکلات انجام شود.

به گفته وزیر اقتصاد اعضای هیات مدیره در کنار تدابیری که در مورد بازار سرمایه می اندیشند، باید بدانند نقش آفرینی بازار سرمایه در تشکیل سرمایه مهم است چرا که اگر به تشکیل سرمایه کمک کند تا بازیگران کوچک و بزرگ اقتصاد نیز تأمین مالی خود را انجام دهند، حتماً کارکرد متفاوتی را می توان برای آن متصور شد.

دکترخاندوزی افزود:متأسفانه بازار سرمایه تاکنون در بخش تشکیل سرمایه سهم اندکی داشته و آن کمکی که بخش واقعی اقتصاد ازبازار سرمایه بهره مند شده، خیلی کمتر ازظرفیت های واقعی این بازار است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید به کمک ساز و کارهایی، هم جذابیت بازار سرمایه را حفظ و هم بهره مندی افرادی که منافع اقتصاد ملی را توأمان تأمین می کنند، تأمین کرد ابراز امیدواری کرد: اهالی بازار سرمایه نوع مواجهه مدیریت جدید سازمان بورس را به وضوح احساس و از همین هفته‌ اول در جهت افزایش اعتبار و اعتماد بازار اقدام کنند .