احمد حسین زادگان، گفت: برای معرفی ظرفیت‌های استان و جذب سرمایه گذاران و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، شورای روابط خارجی در استان شکل داده ایم که از فردا آغاز به کار خواهد کرد. ‎

رضاپیران رئیس اداره امور نمایندگی های وزارت خارجه با احمد حسین زادگان، استاندار مازندران دیدار کرد.

به گزارش کافه اقتصاد به نقل از استانداری مازندران ، در این دیدار که رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران حضور داشت، پیرامون افزایش حضور فعالان اقتصادی استان در بازارهای منطقه و افزایش تعاملات تجارت خارجی گفتگو شد.

استاندار مازندران دراین دیدار با بیان این که این استان حدود ۱۵ قلم مرکبات، محصولات کشاورزی و گوشتی تولید می کند که در برخی از این موارد همچون تولید برنج و گوشت سفید، رتبه اول کشور را داراست، خاطرنشان ساخت: در محصولات شیلاتی از مزایای خوبی برخورداریم و شاهد صادرات گوشت، ماهی خاویار و خاویار به بازار های هدف بودیم.

وی افزود: بخش کشاورزی از مرکبات، کیوی و گل های زینتی آپارتمانی و لبنیات از جمله مزایای مهم و توانمندی های صادراتی مازندران است که در صادرات این محصولات نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است.

حسین زادگان با بیان اینکه رویکرد دولت افزایش ارتباط با کشور های همسایه است، گفت: این ارتباطات برای استان هایی چون مازندران که مرز مشترک با کشورهای همسایه است، بی شک در افزایش صادرات و شکوفایی اقتصادی موثر خواهد بود و باید با جدیت بدنبال تحرک بیشتر در بازارهای هدف باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در استان، زیرساخت های لازم جهت صادرات تولیدات فراهم شده است، خاطر نشان کرد: مجموعه پایانه صادراتی روماک که بابسته بندی مناسب و کیفیت محصول قابل رقابت با کشور های پیشرفته است، آغاز بکار کرده است.

وی ادامه داد: جهت تشویق بازرگانان؛ استانداری مازندران تفاهم نامه ای با صندوق ضمانت اجرایی ایران امضا کرده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های استان و جذب سرمایه گذاران و توسعه روابط تجاری و اقتصادی از طریق دیپلماسی اقتصادی میسر است، گفت: برای به بار نشستن این مهم کارگروه شورای روابط خارجی در استان شکل داده ایم که از فردا آغاز به کار خواهد کرد.

حسین زادگان ادامه داد: امید است با توجه به زیرساخت هایی چون حمل و نقل بین المللی در استان و پایانه صادراتی و همکاری و همراهی تجار بتوانیم محصولات و تولیدات استان بیشتر از گذشته به بازار های هدف صادر کنیم.