محسن پیرهادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس ایجاد تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه را استفاده از فرصت بین‌المللی برای تعاملات تجاری دانست و گفت: اما مسلماً این به معنای حل مسائل اقتصادی به طور كامل نیست.

به گزارش کافه اقتصاد به نقل از صداوسیما ، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو به اختلاف‌نظر در خصوص تعطیلی شنبه‌ها در كشور با محسن پیرهادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به‌صورت تلفنی گفتگو كرد.
محسن پیرهادی با اشاره به اینكه ساماندهی تعطیلات موضوعی است كه از ۱۰ الی ۱۵ سال پیش در كشور مطرح بوده است، گفت: نقاط قوت خوبی برای ساماندهی تعطیلات در كمیسیون اجتماعی مطرح شده است و شخصاً پیگیری كرده‌ام كه این موضوع زودتر به ثمر برسد.

وی با بیان اینكه میزان تعطیلات در كشور نسبت به دنیا خیلی پایین‌تر است، اظهار كرد: تعطیلات مناسبتی ملی و مذهبی و همچنین تعطیلی رسمی روز جمعه ۷۹ روز است؛ درحالی‌كه میانگین تعطیلی در دنیا ۱۲۵ روز است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در ایران، پنج‌شنبه‌ها فقط در بعضی از شهرها تعطیل است و جمعه به‌صورت رسمی تعطیل است. از سوی دیگر شنبه‌ها و یكشنبه‌ها عموم كشورهای دنیا تعطیل هستند و در عمل چهار روز تعاملات تجاری و اقتصادی خود را با دنیا قطع كرده‌ایم. زمانی كه می‌خواهیم با دنیا تعامل كنیم، كشورهای جهان در تعطیلات هستند و زمانی كه آنها فعالیت می‌كنند، در ایران تعطیلی وجود دارد و به همین جهت چهار روز كاری فرصت تعامل با دنیا را از دست می‌دهیم.
وی به تجارت ۱۱۳ میلیارددلاری ایران با كشورهای مختلف جهان اشاره و بیان كرد: ایران جزو كشورهایی است كه تعاملات تجاری مناسبی با دنیا داریم. متأسفانه بعضی‌ها بدون درنظرگرفتن آمار، ایراد می‌گیرند تعاملی با كشورهای دنیا نداریم و تعطیل نبودن شنبه اهمیتی ندارد.
پیرهادی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو ایجاد تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه را استفاده از فرصت بین‌المللی برای تعاملات تجاری دانست و گفت: تعطیلی شنبه حتماً یك فرصت مناسبی برای جامعه اقتصادی ایجاد می‌كند؛ اما مسلماً این به معنای حل مسائل اقتصادی به طور كامل نیست و تأثیر تحریم بیشتر از این مقدار است.
وی با بیان اینكه درهرصورت تعطیلی شنبه به‌جای پنج‌شنبه اثر مطلوب در اقتصاد دارد و یك روز به زمان تعامل اقتصادی كشورمان با دنیا اضافه می‌كند، اظهار كرد: در شرایط موجود شاهد تحركات مطلوبی از سوی دولت با كشورهای منطقه و فرامنطقه هستیم و در نتیجه نیازمند افزایش زمان تعامل اقتصادی هستیم.