رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید براینکه خطای اینبار روسیه در خصوص جزایر سه گانه همیشه ایرانی خلیج فارس را دیگر نمی‌توان به بهانه ندیدیم و نخواندیم رفو کرد، گفت: قطعا عمل متقابل، پاسخ مناسبی در روابط بین الملل به این حرکت مسکو خواهد بود.

به گزارش کافه‌اقتصاد به نقل از خانه ملت، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اقدام ضد ایرانی روسیه درباره جزایر سه گانه در حساب ویراستی خود نوشت:

«تکرار یک اشتباه، عمدی بودن آن را تقویت می کند. خطای اینبار روسیه در خصوص جزایر سه گانه همیشه ایرانیِ خلیج فارس را دیگر نمی توان به بهانه ندیدیم و نخواندیم رفو کرد. قطعا عمل متقابل، پاسخ مناسبی در روابط بین الملل به این حرکت مسکو خواهد بود.

وزارت خارجه هم از تحرکات موذیانه و مکرر امارات در مستند سازی حقوقی -بین المللی علیه جزایر سه گانه ایرانی غافل نشود.کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقدامات پیشگیرانه دولت در این زمینه را بررسی خواهد کرد. »

براساس این گزارش؛ ششمین نشست مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه (۲۰ دسامبر) به ریاست وزیر خارجه مراکش ناصر بوریته و با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و وزرای خارجه کشورهای عربی در مراکش برگزار شد و در بخشی از بیانیه ادعاهایی بی اساس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تکرار شد.

گفتنی است؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه، در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، جزایر سه گانه ایرانی را جز لاینفک تمامیت ارضی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران هر ادعایی از سوی هر طرفی در این خصوص را کاملا مردود می داند./