معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: از اواسط هفته آینده ثبت نام برای ۷۵۰ هزار واحد در شهر‌های با ظرفیت جدید فراهم می‌شود.

پایگاه خبری کافه اقتصاد؛

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در برنامه میز اقتصاد خبر ۱۴  در خصوص ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن گفت: در ادامه ثبت نام‌های قبلی در استان‌های مختلف قرار شد تا در هر شهری که زمین ایجاد می‌شود ثبت نام مجدد انجام گیرید که هفته آینده برای ۷۵۰ هزار واحد در ۳۱ استان و ۴۰۰ شهر ظرفیت جدید ایجاد شده و سامانه ثبت نام باز می‌شود.

محمود زاده  بازه زمانی ثبت نام جدید را یک ماه عنوان کرد و گفت:،  اما اگر میزان تقاضا بیشتر از زمین تأمین شده باشد ثبت نام متوقف خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی  افزود: در ثبت نام‌های قبلی بیش از ۲.۵ میلیون واجد شرایط شناخته شدند، ولی تنها یک میلیون و ۵۶۰ هزار متقاضی فعال باقی ماند که کسانی هستند که مدارک خود را بارگذاری کرده یا به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کرده‌اند. مابقی حائزان شرایط به طور کامل از لیست خارج شده و در صورت تمایل باید ثبت نام را مجدداً از اول آغاز کنند.

تأمین زمین نهضت ملی مسکن

محمود زاده درباره زمین تأمین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن یادآور شد: برای هزار و ۴۰۰ شهر نیازسنجی و به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ شد تا زمین مورد نیاز را تأمین کنند. بیش از ۹۴ هزار هکتار زمین در شهر‌های مختلف تأمین شده و قرار است با حداقل تراکم، ساخت و ساز انجام شود. خیلی از واحد‌هایی که در مراحل نهایی احداث هستند به صورت ویلایی ساخته شده‌اند. به عنوان مثال در استان خراسان جنوبی به جز دو شهر در تمام استان واحد‌ها به صورت ویلایی واگذار شده است.

  • منبع خبر : صدا وسیما