سردار حسینی گفت: در مجموع تا امروز آخرين جمع‌بندي حكايت از ورود بيش از 420 ميليون تردد در سطح محور مواصلاتي كشور دارد که بیشترین حضور مسافران مربوط به 3 استان گيلان، مازندران و خراسان رضوي بوده است.

سردار سيدتيمور حسينيی در حاشیه بازدید از راه‌های استان گیلان و بررسی وضعیت بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مراحل مهم طرح نوروزی پلیس مدیریت بازگشت مسافران است، اظهار داشت: فرآیند بازگشت مسافران به كلان شهرها تقریبا در همه محورهاي مواصلاتي به ويژه تهران از روز گذشته شروع شده است.

وی در ادامه با تاکید بر مدیریت مناسب بازگشت سفرهای نوروزی افزود: عدم مدیریت بازگشت مسافران با توجه به ظرفیت محدود محورهای مواصلاتی حتماً مشكلاتي هم در زمینه تمهدیدات و مدیریت ترافیک برای پلیس ایجاد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای محورهایی که نیازمند محدودیت ترافیکی هستند مانند چالوس، هراز و احتمالاً در همين آزادراه رشت-قزوين در زمان اوج ترافيك و قطعه ۸ كيلومتري جديد مسير شمال به جنوب صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: ایجاد محدودیت‌های ترافیکی برای اين است که مردم كمترين معطلي و درگيري را در دهانه ورودي به شهر رودبار داشته باشند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه محدودیت‌های ترافیکی در همه استان‌ها و همه محورهای منتهی به کلان شهرها از قبل با تمهیدات خاص اطلاع‌رسانی خواهد شد، اذعان ‌داشت: همه تلاش ما اين است كه ضمن روان‌سازي ترافیک بتوانيم ان‌شاءالله با ايمني لازم و با آسودگي خاطر و اجتناب از هرگونه حادثه و سانحه تعطیلات نوروزی را به پایان برسانیم.

سردار حسینی در ادامه با اشاره به حجم ورود مسافران به استان‌های شمالی کشور، گفت: در مجموع تا امروز آخرين جمع‌بندي حكايت از ورود بيش از ۴۲۰ ميليون تردد در سطح محور مواصلاتي كشور دارد که بیشترین حضور مسافران مربوط به ۳ استان گيلان، مازندران و خراسان رضوي بوده است.

وی با اعلام اینکه در مجموع ما تا اين لحظه با کاهش ۲ درصدی تردد نسبت به سال قبل مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی در برخی از استان‌ها، از مردم درخواست شد تا سفرهاي غير ضروري در مقاطع اعلام شده به استان‌های مورد نظر خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا به افتتاح قطعه ۸ کیلومتری آزادراه تهران شمال اشاره کرد و بیان‌داشت: همه دستگاه‌ها و متولیان امر در تلاش هستند تا با اتمام پروژهای راه‌سازی، ایمنی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان فراهم شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متاسفانه از آغاز طرح نوروزی پلیس تا امروز ۶۶۴ نفر از هموطنان مان در اثر سوانح رانندگي جان خود را از دست داده‌اند، افزود: آمار رسمی جان‌باختگان حوادث ترافیکی طی چند روز آینده توسط سازمان پزشكي قانوني اعلام خواهد شد و اميد است كه بتوانيم نسبت به سال گذشته شرايط بهتري را شاهد باشیم.

سردار حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش همه دستگاه‌های مربوطه و همکاری مردم شاهد كاهش سوانح، جان‌باختگان، مصدومان و مجروحان و آسيب‌هاي ناشي از تصادف باشيم.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری پلیس