قیمت سکه و طلا از ابتدای هفته دوم آبان ماه صعودی بود و روز چهارشنبه رکورد زد و حباب سکه به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه و طلا در هفته گذشته صعودی بود و رکوردهایی هم ثبت کرد، «محمد کشتی آرای» کارشناس بازار طلا در این باره اظهار داشت: هفته گذشته قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و ۶۲۲ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ۲۴ دلار کاهش قیمت را  شاهد بودیم.

 

وی افزود: روز چهارشنبه نرخ ارز در بالاترین رقم خود قرار گرفت و به مبلغ ۳۵ هزار تومان افزایش یافت اما پنجشنبه با تعدیل قیمت به ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشت و این رشد نرخ روی بهای سکه و طلا نیز تاثیر گذاشت و سکه به بالاترین رقم خود در چند ماه اخیر رسید و با مبلغ ۱۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

 

این فعال بازار طلا تصریح کرد: سکه طرح قدیم در هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۷۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی بها داشتند. همچنین نیم سکه و ربع سکه ۴۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی داشت. هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ترتیب ۲۰۰ هزار تومان و ۴۶ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشت.

 

به گفته کشتی آرای حباب سکه در هفته دوم آبان ماه افزایشی بود و به طور متوسط ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت و روز گذشته در آخرین معاملات به محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

 

وی افزود: در مجموع هفته دوم آبان ماه قیمت‌ ارز، طلا و سکه رکورد جدیدی را ثبت کرد و سال گذشته در همین ایام سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان معامله می‌شد.

  • منبع خبر : ایرنا