رسانه‌های عبری ضمن اذعان به حملات موشکی سهمگین مقاومت علیه اراضی اشغالی، اعلام کردند که مبارزان فلسطینی به عمق اراضی اشغالی نفوذ کرده و شمار زیادی از صهیونیست‌ها را به هلاکت رسانده‌اند.

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح امروز (شنبه) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد. در این عملیات تاکنون ۲۲ صهیونیست به هلاکت رسیده‌ و بیش از ۵۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

 

 

آژیرهای خطر صبح امروز (شنبه) و در پی حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، در تمام شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز نوار غزه و نیز دیگر شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو به صدا درآمدند. رادیو رژیم صهیونیستی نیز از ورود نیروهای مقاومت به داخل شهرک‌های اطراف غزه و تیراندازی در این شهرک‌ها خبر داد.

«محمد الضیف،» فرمانده کل گردان‌های «شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس ضمن اعلام آغاز عملیات طوفان الاقصی، تاکید کرد: پس از نفوذ اعضای مقاومت به قلب اراضی اشغالی، وضعیت جنگی اعلام می‌کنیم.

 

به دنبال شلیک راکت‌ها و موشک‌های متعدد از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف این منطقه موسوم به «غلاف غزه» و چندین شهر در داخل اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، آژیرهای خطر به صدا درآمدند و شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها رفتند.

وبگاه «فلسطین الیوم» گزارش داد، گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند که آژیرهای خطر در کل «غلاف غزه» و عسقلان به صدا درآمد.

هنیه: مقاومت فلسطین حماسه‌ای قهرمانانه در حمایت از مسجدالاقصی آغاز کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس علت اصلی عملیات نظامی امروز مقاومت فلسطین علیه اهداف صهیونیستی را تاکید بر حمایت از مسجدالاقصی دانست.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس درباره عملیات نظامی امروز مقاومت فلسطین علیه اهداف صهیونیستی، تحت عنوان طوفان الاقصی صحبت کرد.

 

وی در این باره تاکید کرد: مقاومت فلسطین در این لحظات تاریخی در حال انجام یک حماسه قهرمانانه در دفاع از مسجدالاقصی و اسرای فلسطینی است که البته دلیل اصلی و اساسی آن تجاوزات صهیونیست‌های جنایتکار علیه مسجدالاقصی است.

وی افزود: تجاوزات و یورش های صهیونیست‌ها در روزهای اخیر به اوج خود رسید و هزاران شهرک نشین جنایتکار اقدام به هتک حرمت معراجگاه رسول گرامی اسلام (ص) کردند تا مقدمات لازم را برای سیطره صهیونیست‌ها بر قبله اول مسلمانان جهان را فراهم کنند.

هنیه تاکید کرد: ما از این اقدامات صهیونیست‌ها آگاهی داشتیم و می دانستیم که هدف نهایی آنها اعمال حاکمیت خود بر مسجدالاقصی است، در این شرایط حتی اگر جهانیان در قبال این رخداد سکوت می‌کردند ما نمی‌توانستیم در برابر آن سکوت کنیم!