عملیات والفجر ۸ یکی از عملیات پیروزمند دوران دفاع مقدس محسوب می شود و دنیا براین باوربودند هیچ نیروی نظامی توان عبور از رودخانه خروشان اروند را ندارد، ولی رزمندگان آذری لشگر عاشورا توانستند با عبور از رودخانه ، شهرفاو ؛چندین کارخانه وجاده معروف فاو_بصره را به تصرف درآورند.

اختصاصی کافه اقتصاد؛چند وقت پیش در اردبیل از کوهنوردی بر می‌گشتم که یک عکس در نبش ورزشگاه شش هزار نفری اردبیل جلب نظر کرد، عکسی که به نوعی در سایز بزرگ بازسازی شده بود و یادآور بچه های رزمنده لشگرعاشورا بود، در نگاه اول سه نفر از این عزیزان را شناختم، شهید حسین گنجگاهی(  معاون پرسنلی لشگر عاشورا)  و سردار مصطفی اکبری بچه محل مان کوچه علی که الگوی اخلاق و نماد رزمندگان اردبیلی بودند و همینطور حاج قادرتکریم که ۷۶ ماه سابقه حضور در جبهه ها داشتند و نماد استمرار و ایثارگری که همکارم در استانداری بودند.

این عزیزان اکثرا فرماندهان گردان و‌گروهان لشگر عاشورا و گردان حضرت قاسم که اکثرا بچه های اردبیل بودند ، جوانان پاک با دلی بزرگ که برای دفاع از خاک و‌ناموس و مام میهن از جان عزیزشان مایه گذاشتند بدون هیچ ادعا، و‌ بدون هیچگونه ریاکاری و چاپلوسی بارها و بارها تن جوانشان زخمی ترکش ها و ریه هایشان از سم بمب های شیمیایی زخم خورد. بعضی از این عزیزان شهید شدند و بعضی هایشان گوشه نشین ولی هنوزم جانشان برای ایران می تپد.

بخاطر این عکس خاطره انگیز با عزیزانم آقا مصطفی و آقا قادر صحبت کردم و عکس را برایشان فرستادم و توضیح دادند که:
عکس فوق در بهمن ماه سال ۱۳۶۴ درمنطقه عمومی آبادان باحضورجمعی از رزمندگان اردبیلی در روستای چوئبده درکنار اروندرود و بهمنشیر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد، این جمع رزمندگان لشگر خط شکن عاشورا قبل از عملیات والفجر ۸ است که یکی از عملیات پیروزمند دوران دفاع مقدس محسوب می شود و دنیا براین باوربودند هیچ نیروی نظامی توان عبور از رودخانه خروشان اروند را ندارد، ولی رزمندگان  آذری لشگر عاشورا توانستند با عبور از رودخانه ، شهرفاو ؛چندین کارخانه وجاده معروف فاو_بصره را به تصرف درآورند و،نیروی دریایی عراق را عملا از کار انداخته ودست عراق را از خلیج فارس قطع نمایند.

در عکس عزیزان ایستاده از سمت چپ: مصطفی اکبری اصغر حبیب زاده ؛شهید حسین گنجگاهی ؛ابراهیم گنجگاهی ،امین دانشپرور ،جواد دانشپرور ،اصغر برقعی
نشسته ‌از چپ:نفراول ناشناس ،شهید بنی هاشم ،قادر تکریم ولی الله عیسی زاده

 

فرماندهان اردبیلی لشکر عاشورا از چپ: حاج قادر، شهید گنجگاهی، حاج مصطفی

 

عکس آخر: عکس جوانی حاج قادر و‌حاج رحیم صدقیانی دوست جانبازم که چند سال پیش به من افتخار داده و باهم عکس گرفتیم.

 

بهمن حسین زاده پاییز ۱۴۰۲