سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار کرد. در این دوره از نمایشگاه بیش از سه هزار ناشر و کتابفروش در دو بخش فیزیکی و مجازی حضور دارند و با مخاطبان خود دیدار و تعامل می‌کنند.

درهای مصلی امام خمینی(ره) از ساعت ۱۰ امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) به روی مشتاقان کتاب و دانایی باز شد و مخاطبان به ناشران پیوستند.

آیین افتتاح رسمی این دوره از نمایشگاه نیز از ساعت ۱۵ امروز با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران فرهنگی کشور و اصحاب نشر در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

در این دوره از نمایشگاه بیش از سه هزار ناشر و کتابفروش در دو بخش فیزیکی و مجازی حضور دارند و با مخاطبان خود دیدار و تعامل می‌کنند.

بیش از ۳۵۰ برنامه فرهنگی از جمله نشست‌های تخصصی در موضوعات مختلف نشر، رونمایی و نقد و بررسی کتاب، شعرخوانی، قصه‌خوانی، محفل‌های ادبی، نقالی، استندآپ کمدی، نقد فیلم اقتباسی و… نیز برای مخاطبان برنامه‌ریزی شده است.

همچنین دو برنامه ویژه نیز در رویداد سی‌وپنجم برگزار خواهد شد. نخستین برنامه ویژه غزه و فلسطین است که هم کار حجمی و نمادسازی برای پاسداشت و یادبود مجاهدت‌های مردم غزه دیده شده و هم برنامه‌های مختلفی با حضور چهره‌های فرهنگی، دانشگاهیان، اصحاب فرهنگ و قلم در موضوع فلسطین برپا می‌شود. تقدیر از ناشران، نویسندگان و مترجمان آثار مرتبط با فلسطین نیز از دیگر بخش‌های این برنامه است.

برنامه دوم به مناسبت همزمانی با ایام دهه کرامت برای پاسداشت مقام و جایگاه دختران و زنان گرامی سرزمین ایران تدارک دیده شده است که برای آگاهی از آن مخاطبان باید در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.