رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: اقدام فرانسه در ارسال سلاح به ارمنستان نه تنها کمکی به برقراری صلح نمی‌کند بلکه ممکن است به درگیری‌های جدید در منطقه قره‌باغ منجر شود

به گزارش­  خبرگزاری آناتولی، الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت: اقدام فرانسه در ارسال سلاح به ارمنستان نه تنها عامل صلح نیست، بلکه ممکن است به درگیری جدیدی در منطقه قره‌باغ منجر شود.

 

وی همچنین گفت در صورتی که درگیری‌های جدیدی در منطقه قره‌باغ رخ دهد، فرانسه مسئول آن است. بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی‌اف این مطلب را در گفتگوی تلفنی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، مطرح کرد.

وی در این تماس تلفنی تأکید کرد در حالی که جمهوری آذربایجان در نشست ۵ اکتبر در خرانادای اسپانیا شرکت نکرد، نام بردن از این کشور در بیانیه مشترک پایانی این نشست بجا نبود. سران اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و ارمنستان در آن نشست شرکت کرده بودند.

علی‌اف افزود: از آنجا که درخواست جمهوری آذربایجان برای حضور ترکیه در آن نشست از سوی فرانسه رد شد، ما نیز تصمیم گرفتیم در آن شرکت نکنیم.

وی خاطر نشان کرد اقدام فرانسه در ارسال سلاح به ارمنستان نه تنها کمکی به برقراری صلح نمی‌کند بلکه ممکن است به درگیری‌های جدید در منطقه قره‌باغ منجر شود و در صورت وقوع چنین درگیری‌هایی، فرانسه مسئول آن خواهد بود.