رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: براي تحقق رشد اقتصادي كه از اهداف كلان بودجه ۱۴۰۱ است سهم استان ها و شهرستان ها مشخص شود و براساس همين شاخص ها برنامه ريزي و سياستگذاري شود.

به گزارش کافه اقتصاد از مركز اطلاع‌ رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه، دکتر سید مسعود میر کاظمی در نوزدهمين جلسه ستاد تهيه و تدوين لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور تصریح کرد :  تحقق رشد اقتصادي، برنامه محوربودن و ساماندهي رديف هاي بودجه محور اصلي بودجه ۱۴۰۱ است لذا براي تحقق اين مهم، بودجه بايد ساده، قابل اندازه گيري و قابل نظارت باشد.

معاون رئيس جمهور با بيان اينكه با نگاه اجمالي به بودجه سال هاي گذشته نشان مي دهد كسي در قبال مسئوليت ها پاسخگو نيست، خاطر نشان كرد: يكي از اهداف اصلي از اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ اين است كه روند گذشته تداوم نداشته باشد و جداول و توافقنامه ها به اين گونه اي تنظيم شود كه استان ها و دستگاه ها در برابر منابع و اختيارات پاسخگو باشند.

دكتر مير كاظمي تاكيد كرد: هدف از ساماندهي رديف هاي بودجه و محدود كردن تعداد دستگاه ها در بودجه ۱۴۰۱ اين است كه هر موضوعي يك مسئول داشته باشد تا در برابر سياست ها و برنامه هاي كلان پاسخگو باشد. و سياست هاي كلان دولت در حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و ساير حوزه ها با نظارت دقيق، علمي و كارشناسي رو به جلو حركت كند و اهداف و سياست هاي كلان اقتصادي فراموش نشود.

وي با عنوان اينكه تحقق رشد اقتصادي از الزامات مهم و اساسي است، يادآور شد: براي تحقق رشد اقتصادي كه از اهداف كلان بودجه ۱۴۰۱ است سهم استان ها و شهرستان ها مشخص شود و براساس همين شاخص ها برنامه ريزي و سياستگذاري شود.

دكتر ميركاظمي با اشاره به نقش استان ها و شهرستان ها در بودجه ۱۴۰۱ افزود: استان ها و شهرستان ها در خلق منابع مشاركت جدي داشته باشند در مقابل مشوق هايي در نظر گرفته شود و سازمان برنامه و بودجه در قبال مشوق هايي كه در نظر مي گيرد مسئول و پاسخگو خواهد بود.
رييس سازمان برنامه و بودجه با تشكر از كارشناسان سازمان برنامه و بودجه، معاونين، مركز آمار و رؤساي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ ها، خاطرنشان كرد: اصلاح ساختار بودجه كاري سخت و زمانبر است و اين مهم با رويكرد جديد، كار كارشناسي و علمي قابل تحقق است و بودجه ۱۴۰۱ با اصلاحات ساختاري تا ۱۵ آذر به مجلس شوراي اسلامي ارائه شود.