رئیس جمهور، گفت: عمده برنامه ما در سفر‌های استانی، نهضت به سامان رساندن طرح‌های نیمه تمام است؛ طرح‌هایی که ۱۰ یا ۲۰ یا ۳۰ سال در یک شهرستان یا مرکز استان، جلوی چشم مردم مانده است و همچنان مردم را رنج می‌دهد.
 رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه در فرودگاه اصفهان، اظهار داشت: خدمت خانواده معظم شهدا، مردم عزیز و مسئولان استان، سلام عرض می‌کنم. اصفهان، استان ایثار، شهادت، علم، فرهنگ، هنر، دین‌مداری، ولایت‌مداری و مهد پرورش فلاسفه، حکما، فقها و سرداران رشید و دلاوران بسیاری است که نه‌تنها برای این استان، بلکه برای کشور و جهان اسلام، افتخار هستند.
دکتر رئیسی، تصریح کرد: استان اصفهان، سرزمین استعداد‌های بسیار و نقش آن با ۲۳ هزار شهید و نزدیک به ۵۰ هزار ایثارگر، مثال‌زدنی بوده و استان انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهور، گفت: صفاتی که برای استان اصفهان عرض کردم، برای همه و به‌ویژه ما مسئولان، مسئولیت‌آفرین است. معلوم می‌شود که باید به این استان، توجه خاص داشت تا مردم، رنج نبینند و مشکلات، آنها را اذیت نکند.
 آیت الله رئیسی، اظهار داشت: تا جایی‌که من و دوستان ما قبل از سفر بررسی کردیم و در طول این مدت با توجه به ارتباطاتی که با استان اصفهان دارم، این استان مشکلاتی دارد که مردم عزیزمان از آن رنج می‌برند.
رئیس جمهور، تصریح کرد: استان اصفهان، ظرفیت‌های بالایی دارد. اصفهان، استان کشاورزی و قطب صنعتی است و باید گفت که می‌تواند به خوبی قطب علم و فناوری شود. اصفهان، استان گردشگری است و از همه مهم‌تر، بحمدالله ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و تحصیل‌کرده‌ای را دارد.
آقای رئیسی، گفت: مشکلی که بیش از همه مشکلات، مردم را در این استان رنج می‌دهد، مشکل آب، چه آب کشاورزی و چه آب شرب بوده و این از مسائلی است که دولت برای رفع آن برنامه دارد؛ اطمینان داریم این مشکل با کمک مسئولان و مردم استان، قابل رفع است و به نوعی از مدیریت نیاز دارد که در اعمال آن، مردم به همراه دولت خواهند بود.
رئیس جمهور، اظهار داشت: اعتباراتی نیز برای حل این مشکل در نظر گرفته شده، اما طرح‌هایی در این استان از دهه ۶۰ وجود داشته که باید بررسی شود چرا از آن دهه تاکنون در این مرحله مانده و به سامان نرسیده است؟
آقای رئیسی، تصریح کرد: یکی از رنج‌ها و دغدغه‌های مردم استان اصفهان، طرح‌های نیمه تمام است. سفر‌های استانی ما برای آغاز یک طرح جدید نیست؛ البته اگر ضرورتی ایجاب کند، این کار را می‌کنیم.
رئیس جمهور، گفت: عمده برنامه ما در سفر‌های استانی، نهضت به سامان رساندن طرح‌های نیمه تمام است؛ طرح‌هایی داریم که ۱۰ یا ۲۰ یا ۳۰ سال در یک شهرستان یا مرکز استان، جلوی چشم مردم مانده است و همچنان مردم را رنج می‌دهد.
دکتر رئیسی، اظهار داشت: چه در این سفر و چه در ادامه کارها، با توجه به نظر نمایندگان رهبر معظم انقلاب، علمای اعلام و مدیران در استان، به‌خصوص در نشست شورای اداری که مصوبات سفر در آن به تصویب خواهد رسید، به امید خدا تصمیمات خوبی برای مردم گرفته می‌شود.