آیت‌الله رئیسی گفت: ایران معتقد است نباید شرق و غرب جدید ایجاد شود و ایران فصل نوینی از روابط سودمند با کشورهای همسایه را رقم زده و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی سیاستی خیرخواهانه برای منطقه است.

«سید ابراهیم رئیسی» در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی به خود دیده است.

وی افزود: آنچه تضمین‌کننده آینده روشن بشری است، توجه به ارزش‌های والایی است که انسان را به‌سوی کمال و کرامت سوق می‌دهد و چه‌چیزی بهتر از کلام‌ پروردگار متعال، انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به آموزه‌های والای قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر الهی و محکومیت اقدام موهن قرآن‌سوزی تصریح کرد: قرآن کریم توهین به عقاید و باورها را منع کرده است و احترام به ادیان را احترام به وجود رسول خدا محمد (ص) می‌داند.

آیت‌الله رئیسی افزود: این نخستین بار نیست که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع کرده‌اند اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد و آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی در صورت‌های مختلف خود از سوزاندن کتاب مقدس قرآن و منع حجاب در مدارس و ده‌ها تبعیض شرم‌آور دیگر شایسته انسان معاصر نیست، ادامه داد: پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد و تقلید آن به مقوله آزادی بیان‌ گمراه کننده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرآن انسان را نماینده خداوند بر زمین و زن و مرد را با وجود تفاوت‌های طبیعی مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند و از حریم خانواده دفاع می‌کند، اظهار داشت: غرب که اینک با بحران هویتی کارکردی مواجه شده، جهان را جنگل و خود را باغی زیبا می‌بیند!

آیت‌الله رئیسی افزود: برخی جریان‌های شوم ولی قدرتمند راه‌حل را در بحران‌سازی و دشمن‌تراشی می‌بینند و این آپارتاید فرهنگی جامعه مسلمانان خصوصاً مهاجران را هدف قرار گرفته است. ما بر این باوریم که باید احترام به ادیان الهی از دستور کارهای نظام بین الملل باشد و سازمان ملل با طراحی سازوکاری احترام به ادیان الهی را تضمین کند.

رئیس‌جمهور گفت: وفای به عهد و پیمان راستگویی و امانت‌داری، صداقت در مراودات و معاملات، خدمت به محرومان و مبارزه با فقر، فحشا، بی‌عدالتی و تبعیض محتوای قرآن کریم است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ با نظام خانواده نیز هستیم، خاطرنشان کرد: خانواده فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته و هجوم به این پناهگاه طبیعی بشر،جنایت علیه بشریت است؛ از سازمان ملل می‌خواهم احترام به خانواده را مدنظر قرار دهد و حفاظت از حریم خانواده و ازدواج به‌عنوان یک واقعیت جهانی باید به دستور کار مشترک جهانیان تبدیل شود.

وی در ادامه سخنانش متذکر شد: جهان در حال تغییر و گذار به نظم بین‌المللی نوظهور و این مسیر غیرقابل بازگشت است؛ معادله سلطه غربی برای جهان دیگر جوابگو نیست و نظم کهنه لیبرال که در خدمت منافع سلطه‌گران و سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود، کنار زده شده است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: پروژه آمریکایی‌کردن جهان شکست خورده است و ملت ایران افتخار دارد که به مدد انقلاب اسلامی خود، بیشترین نقش و روشنگری را در برداشتن نقاب از صورت سلطه‌گران شرق و غرب داشته است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ایران معتقد است نباید شرق و غرب جدید ایجاد شود، افزود: ایران فصل نوینی از روابط سودمند با کشورهای همسایه را رقم زده و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی سیاستی خیرخواهانه برای منطقه است؛ ما هر دستی را که برای دوستی دراز شود، به گرمی می‌فشاریم.

  • منبع خبر : ایرنا