آقای رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود، بامداد دوشنبه و در صدر یک هیئت عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی کشور، عازم اسلام‌آباد خواهد شد.

آقای رئیسی در سفر ۲ روزه خود، پس از استقبال رسمی از طرف نخست‌وزیر پاکستان، با او دیدار خصوصی خواهد داشت و سپس، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار می‌شود.

رئیس جمهور در این سفر، همچنین با آصف‌ علی زرداری، همتای پاکستانی خود، ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهر‌های دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

آقای رئیسی پس از پایان سفر به پاکستان، صبح چهارشنبه به دعوت رسمی “رانیل ویکرمسینگه” رئیس جمهور سریلانکا، سفری یک روزه به این کشور جنوب شرق آسیا دارد و علاوه بر برگزاری استقبال رسمی و ملاقات خصوصی در کاخ ریاست جمهوری، همراه با رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح و آغاز بهره‌برداری رسمی از “ابر طرح چندمنظوره اومااویا” شامل ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی که به‌ دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است، شرکت خواهد کرد.

این طرح چند منظوره که همه مراحل مشاوره، طراحی و ساخت آن به‌‌ دست مهندسان ایرانی انجام شده، از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی سریلانکا به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که تأمین مالی آن از طرف دولت این کشور انجام شده است و بیش از ۴۰۰ مهندس ایرانی در ساخت آن، نقش داشته‌اند.

  • منبع خبر : صدا وسیما