رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: با مطرح شدن بحث واردات خودرو بازار با روند کاهش قیمت همراه بوده و در حال حاضر بازار خودرو راکد است.

پایگاه خبری کافه اقتصاد،

سعید موتمنی در گفت وگو با  اتاق اصناف ایران افزود: در حال حاضر طرح واردات خودرو به طور کامل مشخص نیست و مصرف کنندگان در انتظار تصمیمات نهایی دولت و مجلس برای اجرای این طرح هستند و هنوز جزئیات اجرای طرح واردات خودرو مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: بازار خودرو متاثر از طرح واردات خودرو واکنش نشان داده و در حال حاضر شاهد روند کاهشی قیمت در هفته اخیر بوده ایم و شرایط آینده بازار خودرو بسته به تصمیمات دولت و مجلس در این حوزه است.

موتمنی افزود: در بحث واردات خودرو آنچه اهمیت دارد، بحث تعرفه واردات است که بسته به میزان تعرفه ای که مجلس نسبت به واردات خودرو تعیین می کند، قیمت تعیین می شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بیان کرد: عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها در بازار هستند و در حال حاضر میزان عرضه نسبت به تقاضای مصرف کنندکان کمتر است و همین مساله منجر به افزایش قیمت شده و قطعا واردات خودرو در بازار و کاهش قیمت ها موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: محدودیت عرضه در بازار باعث شده تا مصرف کننده به خودرو به عنوان کالای سرمایه ای نگاه کند در صورتی در هیج جای دنیا خودرو کالای سرمایه ای نیست.

موتمنی افزود: در سه سال گذشته شرکت های خودرو سازی تنها توانستند ۵۰ درصد نیاز بازار را تولید کنند و این فاصله قیمت بین قیمت کارخانه با بازار آزاد به خاطر کمبود عرضه می باشد و قطعا واردات خودرو شرایط بهتری را هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.