رگبار پراکنده و وزش باد در این استانها در پنج روز آینده

  پرینت
رگبار پراکنده و وزش باد در این استانها در پنج روز آینده
شناسه خبر : 21708 | تاریخ انتشار : 07 تیر 1402 - 10:57 | ارسال توسط :
کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده و وزش باد در ارتفاعات البرز مرکزی و ۳ استان جنوبی کشور خبر داد و گفت: در پنج روز آینده برای نواحی شرق کشور، شمال‌شرق و مرکز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز جمعه تا شنبه در نوار غربی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد.

امین‌حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی سبب رگبار پراکنده، رگبار و رعدوبرق خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردا (روز پنجشنبه) و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده است، از افزایش ابر، بارش پراکنده در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی طی روزهای آینده خبر داد و افزود: شنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه آینده نیز در سواحل دریای خزر، بارش‌ها تداوم دارد، گفت: طی پنج روز آینده در نواحی شرق کشور به ویژه زابل، شمال‌شرق و مرکز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که سبب طوفان گردوخاک خواهد شد؛ همچنین از روز جمعه تا شنبه نیز در نوار غربی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شرایط باد و گردوخاک تداوم دارد.

نقشینه با اشاره به اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دریای خزر، مواج و متلاطم می‌شود، اعلام کرد: در پنج روز آینده دریای عمان و از جمعه تا یکشنبه خیلج‌فارس مواج خواهد بود.

وی در مورد وضعیت آسمان پایتخت، بیان کرد: تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف و آفتابی خواهد داشت که گاهی وزش باد رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت طی ۳ روز ۳۸ درجه است و کمینه دما به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

  • منبع خبر : وزارت راه و شهرسازی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

اخبار مشابه
تجلیل از چهره ماندگار روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات
ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد دلار
ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک تجارت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.