آیت الله سید حسن عاملی: هر اداره‌ای داخل رینگ شورابیل ساخت و ساز کند من با دست خودم آن را تخریب خواهم کرد.

کافه اقتصاد_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به جنگ روسیه با اوکراین اظهار کرد: با کمال تأسف کره زمین شاهد جنگ‌های بسیار ویرانگر بوده و میلیون‌ها انسان جان خود را از دست داده‌اند؛ در زمان ما یکی از عوامل اصلی جنگ جرثومه فساد و غصب اسرائیل است که بیش از هفتاد سال است که خون می ریزد.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: یک جنگ بسیار خطرناک نیز این هفته اتفاق افتاد و روسیه به اوکراین حمله کرد، پوتین درصدد محک زدن اراده آمریکا و اروپا و تست میزان شجاعت آنها بود و حالا یقین کرد که آنها جرات حرکت ندارند و لذا در آینده جدی‌تر عمل خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: آمریکا و اروپا تصمیم گرفتند با حمله سایبری و قطع ضروریات زندگی در  روسیه و با تحریم‌های وحشتناک به جنگ روسیه بروند اگر موفق شوند پس شاه‌کلید دنیا دست آمریکا و اروپاست و اگر موفق نشوند پس برای تک قطبی بودن دنیا باید فاتحه خواند. به همین جهت آینده نزدیک در تعیین سرنوشت دنیا بسیار مهم خواهد بود.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: حادثه اوکراین حادثه ساده‌ای نیست، روسیه مدام به آمریکا و خلفاء آمریکا دندان تیز می‌کند که حواس خود را جمع کنید من قدرت اتمی هستم، فرانسه نیز به نیابت از اروپا و آمریکا روسیه را تهدید کرد که حواس خود را جمع کن که ناتو یک پیمان هسته‌ای است اگر یک طرف ذره‌ای دیوانگی کند دنیا به آتش کشیده می‌شود و میلیاردها انسان جان خود را از دست می‌دهند. سلاح هسته‌ای معاصر از جهت تخریبی با سلاح هسته‌ای گذشته بسیار متفاوت است اگر سلاح هسته‌ای جدید به کار گرفته شوند نه تنها انسان ها جان خود را از دست می‌دهند بلکه احتمالاً زمین قابلیت سکونت را از دست خواهد داد.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: این حادثه برای روسای برخی کشورهای عربی که به خاطر بیگانگی با ملت خودشان آمریکا و اروپا را برای خودشان تکیه‌گاه گرفته‌اند بسیار آموزنده است؛ اوکراین با اعتماد به آمریکا در برابر روسیه ایستاد اما بایدن و ناتو با صراحت اعلام کردند که هیچگاه برای اوکراین نیرو نمی‌فرستند.

وی افزود: دیشب رئیس جمهور اوکراین با نهایت غم و غصه گفت که تنهای تنها مانده‌ایم و هیچ کشوری به ما کمک نکرد و پرسید چه کسی آماده است تا در این جنگ در کنار ما باشد؟ من هیچ کس را نمی‌بینم در حالی که سران آمریکا و اروپا مدام تکرار می‌کنند که شانه به شانه در کنار اوکراین هستیم. طبعاً هر کشوری به دنبال منافع خود است، هیچ کشوری منافع خود را فدای کشور دیگر نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: ملاحظه کنید که روسیه روابط خوبی با اسرائیل داشت اما در این حادثه وقتی دید اسرائیل در کنار آمریکا و اروپا قرار گرفت فوراً اعلام کرد من حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت نمی‌شناسنم! و قطعاً در آینده نیز اسرائیل از طرف روسیه گرفتاری‌های بزرگ دیگری مخصوصاً در سوریه خواهد داشت. این حادثه برای ما نیز پیام بزرگی دارد و آن اینکه هر کشوری زمانی روی پای خود خواهد ایستاد که اقتدار ملی شایسته‌ای داشته باشد.

امام جمعه اردبیل در ادامه با تاکید بر اینکه نباید در حریم برکه‌های طبیعی ساخت و سازی صورت بگیرد اظهار داشت: زیبایی یک شهر به عواملی بسته است از جمله برکه‌ها، مخصوصا اگر برکه، برکه طبیعی باشد خدای متعال دو برکه طبیعی به شهر ما داده است یکی دریاچه «شورابیل» و دیگری «قوری گل». ساخت و ساز در حریم این برکه‌ها ظلم بزرگ به شهر و اهالی شهر و نشان غباوت و بلادت در حفظ امانت است در این خصوص فقط اداراتی که قدرت بیشتری دارند گاهی از ترس و خوف و واهمه مسؤولان استفاده می‌کنند و مجوز می‌گیرند.

آیت الله عاملی تاکید کرد: من اینجا با صراحت اعلام می‌کنم هر اداره‌ای داخل رینگ شورابیل ساخت و ساز کند من با دست خودم آن را تخریب خواهم کرد از شما اهالی مکرم اردبیل هم می‌خواهم با عمل به اصل نورانی آتش به اختیار اجازه ندهید چشم شهر شما را کور کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: اگر داخل رینگ شورابیل اداره‌ای اقدام به ساخت و ساز کرد در لزوم تخریب آن تردیدی به خود راه ندهید من در این عمل مقدس کنار شما خواهم بود از یکی از ادارات که پول هنگفت پروانه هم داده بود و حتی خواست کلنگ بزند اما با درک اشتباه و ناراحتی اینجانب از تصمیم خود برگشت صمیمانه تشکر می‌کنم.

آیت الله عاملی بیان کرد: آقای شهردار و شورای شهر حواس خود را جمع کنند و اجازه احداث در رینگ شورابیل را ندهند و اگر تحت فشار بودند حتما استعفاء بدهند اما امضاء ندهند. از شهردار و شورای شهر می‌خواهم اگر مجوزی در داخل رینگ صادر کرده‌اند سریعا ابطال آن را اعلام کنند.