همزمان با پنجاه‌وپنجمین روز درگیری‌های روسیه و اوکراین، معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد اکنون هیچ چشم اندازی برای برقراری آتش‌بس وجود ندارد.

پنجاه‌وپنج روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین گذشته است و وزارت دفاع روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مرکز لجستیکی متعلق به اوکراین را در نزدیکی شهر «لویو» هدف قرار داده و تعداد زیادی از سلاح‌های ساخت خارج و تسلیحاتی که از اروپا و آمریکا وارد اوکراین شده بودند را منهدم کرده است. نیرو‌های روسیه همچنین یک مرکز تعمیر موشک‌های بالستیک توچکایو را در شهر «دنیپرو» منهدم کرده‌اند.

نیرو‌های مسلح لتونی دیروز (دوشنبه) یک رزمایش نظامی مشترک را که واحد‌هایی از آمریکا، بریتانیا، چک، لهستان، استونی و لیتوانی در آن شرکت می‌کنند، آغاز کردند. از سوی دیگر پایگاه خبری هیل از سفر گروهی از قانونگذاران آمریکایی به آلمان، لهستان، هند و امارات به منظور جلب حمایت بیشتر کشور‌ها برای اوکراین خبر داد.

ندا پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته با تکرار اتهامات علیه روسیه، مسکو را به راه انداختن کارزاری تروریستی متهم کرد.ولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهور روسیه اما گفت تلاش کشور‌های غربی برای ضربه زدن به اقتصاد روسیه به شکست منتهی شده و عرضه و تقاضا در این کشور به حالت سابق بازگشته است.

 

رئیس جمهور روسیه ،  همچنین در تماسی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد این کشور از مسئله فلسطین حمایت سیاسی می‌کند. در همین راستا چند روز پیش وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد و ابراز تأسف از اظهارات یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات اوکراین اعلام کرد اظهارات لاپید تلاشی تقریباً آشکار برای سوء استفاده از وضعیت اوکراین به منظور منحرف کردن توجه جامعه بین‌الملل از درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی بوده که یکی از قدیمی‌ترین درگیری‌های حل نشده است.

ایلهان عمر، نماینده دموکرات کنگره آمریکا ادعا‌های واشنگتن درخصوص نقض حقوق بشر را ریاکارانه خواند و گفت در صورتی که آمریکا قصد طرح شکایت از جنایات ادعایی روسیه در اوکراین را در دادگاه بین‌المللی داشته باشد باید ابتدا خود به آن بپیوندد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان