نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به منظور ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای راهی وین شد.

شبکه المیادین اعلام کرد رابرت مالی، مذاکره کننده آمریکایی و نماینده ویژه امریکا در امور ایران در چارچوب ازسر گیری مذاکرات هسته‌ای راهی وین، پایتخت اتریش شد.

همچنین شبکه الجزیره گزارش داد رابرت مالی  در سخنانی مدعی شد: ما در مورد انتظارات خود در مورد مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای ایران اغراق نمی کنیم.

او همچنین گفت: ما حاضریم برای دستیابی به یک توافق حسن نیت نشان دهیم و به زودی مشخص خواهد شد که آیا ایران نیز آمادگی نشان دادن حسن نیت مشابه را دارد یا خیر.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز رسانه‌های خبری گزارش دادند معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای گفتگو درباره بسته برجامی پیشنهادی جوزپ بورل راهی وین شده است.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت که عازم سفر به وین است تا بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای توافق هسته‌ای با ایران و بازگشت به اجرای کامل برجام را بررسی کند.

او نوشت: در راه سفر به وین هستم تا بازگشت به اجرای کامل برجام بر اساس متنی که هماهنگ‌کننده بیستم جولای روی میز گذاشت را به بحث بگذارم. از مقامات اتریشی بسیار قدردانی می‌کنم.

پیشتر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز از عزیمت هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به وین برای ادامه مذاکرات به منظور رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران خبر داده بود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان