معاون امور صنایع سازمان صمت گفت: ۲ هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان برای ۱۸۴ واحد تولیدی امسال در استان به بار نشست.

محمدتقی میرزاعباسی گفت: واحدهای تولیدی و صنایعی که برای آنها پروانه بهره برداری صادر شده در زمینه های مختلف از جمله تولید محصولات شیمیایی، سلولزی و کانی های فلزی بوده است.

میرزاعباسی بیان کرد: حدود هزار واحد تولیدی در قزوین جواز تاسیس دریافت کرده اند که با صدور پروانه بهره برداری برای آنها شاهد اشتغالزایی قابل توجه و رونق هرچه بیشتر تولیدات داخلی در استان خواهیم بود.

وی، رونق تولید را راهکار حل مسایل و مشکلات اقتصادی استان و اشتغالزایی جوانان دانست و تاکید کرد: کمک به بهره برداران واحدهای تولیدی در دست ساخت از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می رود و در استان قزوین نیز این اولویت را به طور جدی پیگیری می کنیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین اولویت های بخش صنعت استان قزوین را تامین سرمایه در گردش بخش صنعت که باید با همراهی بانک ها تامین شود دانست و یادآور شد: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان نیاز صنایع استان قزوین در زمینه سرمایه در گردش است.

استان قزوین جز پنج استان صنعتی کشور به شمار می رود و قطب تولید محصولات شوینده، شیشه و کاشی و سرامیک به شمار می رود.